MADRID, 10 Mar. (EUROPA PRESS) - -
El secretari general de Turisme i Comerç Interior, Joan Mesquida, ha signat avui sengles acords amb els presidents de les companyies Air Berlin i TUI, Joachim Hunold i Michael Frenzel, respectivament, amb l'objectiu de fer campanyes de promoció conjunta, segons ha informat en un comunicat.
Aquests convenis, signats en el marc de la 45a edició de la Fira de Turisme de Berlín (ITB), reforcen la línia de treball oberta l'any passat de col·laboració amb el sector turístic alemany, amb l'objectiu d'afermar la fidelitat del mercat alemany.
En aquest sentit, gràcies als acords signats l'any passat amb Air Berlin, es va crear el microsite 'www.spain.info.de', finançat al 50% entre l'aerolínia i la Secretaria General de Turisme, amb el qual es van arribar als 40.000 visitants únics.
Per la seva banda, després del conveni assolit durant 2010 amb el touroperador TUI, es va llançar una campanya de publicitat conjunta, finançada també a parts iguals, amb l'objectiu de donar suport a l'efectivitat de les vendes de viatges a Espanya, a més de fer un 'road xou' amb agències de viatges per Alemanya, arribant a les 1.000 agències de majors vendes.
La campanya publicitària de Turespaña a Alemanya va pujar l'any passat a 4,6 milions, xifra que es va veure incrementada en un 41%, fins a 6,5 milions, gràcies a l'aportació d'altres administracions i el sector privat amb les que es van tancar els convenis.
En aquesta línia de col·laboració, a nivell global, s'han assolit més de 460 acords en dos anys amb les comunitats, ens públics i privats, touroperadors i aerolínies, el que ha permès sumar més de 45 milions d'euros addicionals per a promocionar Espanya en tots els mercats.
AIR BERLÍN I TUI, FORTA PRESÈNCIA AL MERCAT ESPANYOL.
Air Berlin preveu, per a aquest estiu, operar més de 380 vols setmanals a l'aeroport de Palma de Mallorca, que es manté com el primer aeroport més important per a l'aerolínia fora d'Alemanya.
Per la seva banda, per a l'operador turístic TUI, Espanya segueix sent un negoci fonamental, doncs representa el 45% de les vendes del grup.
En aquest sentit, el president de TUI ha estat reconegut com a personalitat turística de l'any en les relacions hispà-alemanyes en la 'Nit d'Espanya' celebrada ahir a Berlín, festa en la qual es premiava el treball per a promoció d'Espanya com destí turístic per part de touroperadors, agències de viatges i aerolínies.