MADRID, 1 de desembre (EUROPA PRESS)
La cistella del mercat pels productes d'alimentació envasaments en els comerços de la ciutat de Palma pot resultar un 24,7% més barata si s'adquireixen els productes més econòmics, un percentatge que se situa en un 46,1% més econòmica si es tracta de productes de drogueria.
Així ho posa en relleu un informe de l'Observatori de Preus difós avui pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, que mostra que el cistell del mercat en alimentació genèrica resulta un 7% més cara a Palma respecte de la ciutat que té els preus més econòmics.
A més, l'estudi exposa que pel que fa al preu estàndard de la cistella del mercat en els productes d'alimentació envasada, Palma presenta uns preus un 4% més alts que la ciutat amb els nivells més barats, tot i que si es tenen en compte només els productes econòmics, el cistell del mercat a la ciutat mallorquina és un 33% més cara comparativament amb la població amb els índexs més econòmics.
Segons l'observatori, l'estalvi potencial que es pot obtenir en el cas de l'alimentació envasada tenint en compte la relació de preus amb l'anomenada cistell del mercat estàndard arriba a Palma un 24,7%.
COMPARATIVA EN CARN, FRUITES I PEIX
A més, l'informe de l'Observatori remarca que en el cas dels productes frescos --com puguin ser les fruites o les hortalisses--, Palma de Mallorca presenta un cost del 14% més alt que la ciutat amb els preus més econòmics. Respecte el cas del peix, la diferència és del 25% més alta amb la ciutat on aquest producte presenta un valor més econòmic.
En el cas de la carn, el preu d'aquest aliment és un 36% més alt que respecte a la ciutat que presenta índexs més econòmics, i se situa com la quarta zona urbana amb un preu més elevat, només superada per Sant Sebastià, Bilbao i Pamplona.
9% MÉS QUE EL REGISTRE MÉS BAIX EN DROGUERIA
Respecte als productes de drogueria tenint present el cistell del mercat estàndard, Palma de Mallorca presenta uns preus que són un 9% més elevats que la ciutat on són més econòmics.
Tot i això i analitzant la cistella econòmica d'aquests productes, aquesta és un 38% més alta que la població amb els preus més baixos, únicament per darrere de Les Palmes, Vitòria, Sòria, Santander, Guadalajara i Burgos.
Per elaborar l'informe s'ha plantejat una mostra aquesta feta sobre més de 187 productes en més de 4.161 establiments i 30 ensenyes líders en superfície comercial de 56 ciutats del territori espanyol. L'informe també destaca l'heterogeneïtat que existeix en els preus depenent del lloc de residència.
A més s'ha realitzat sobre preu i qualitat dels articles que precisi. La informació es presenta per formats d'"hipermercat", "supermercat", "mercats municipals", "botigues de descompte" i "establiments especialitzats" i "per ensenyes" (on han estat recollides les 20 més importants a nivell nacional i les 10 més importants a nivell autonòmic).
Les dades s'han pres entre el 9 i el 24 d'octubre i s'analitza exclusivament la comparació de preus sense valorar altres variables com puguin ser l'atenció al client, la situació o la varietat de l'oferta, entre d'altres possibles pautes.