L'Imtur estudia donar a conèixer l'oferta turística de Palma a la Fira d'Abril de Sevilla

Actualizado: martes, 25 noviembre 2008 16:16

L'institut farà una presentació demà al Club Financer de Bilbao davant uns 70 empresaris

PALMA DE MALLORCA, 25 de novembre (EUROPA PRESS)

L'Institut Municipal de Turisme (Imtur) estudia donar a conèixer l'oferta turística de Palma de Mallorca a la Fira d'Abril de Sevilla de 2009, ja que preveu signar un acord de col·laboració mútua amb el consistori de la capital sevillana semblant al qual va subscriure aquest any amb el de Bilbao, que el va portar a promocionar l'oferta a la Setmana Gran de la ciutat basca, mentre que, com a contrapartida, els dos ajuntaments peninsulars realitzaran la mateixa tasca en les festes de Sant Sebastià de Palma.

Així ho va manifestar la tinenta d'alcalde de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum, Joana Maria Borràs, durant una trobada celebrada avui amb els mitjans de comunicació per donar a conèixer que, seguint amb el conveni que es manté amb el consistori basc, demà dimecres l'Imtur presentarà l'oferta turística de Palma en el Club Financer de Bilbao, davant uns 70 empresaris locals i mitjans de comunicació.

Segons va indicar l'edil, l'acte consistirà en una menjada, seguida d'una presentació i una conferència, esdeveniment al qual assistiran també associacions de comerciants i d'agents de viatges bilbaïnes, així com representants institucionals del Departament de Turisme municipal, la Cambra de Comerç, que es donaran cita a l'Hotel Dómine, en el que constitueix una experiència pionera, després de ser l'Imtur la primera entitat promocional turística que arriba a aquest exclusiu club.

A l'acte promocional acudirà l'homòloga de Joana Maria Borràs a Bilbao, Isabel Sánchez, el director de Bilbao Turisme, Marcos Muro, així com representants del Govern basc, la Diputació Provincial de Biscaia, de la Delegació d'Hisenda i del BBVA. Mentre que, des de Mallorca, hi acudiran delegats de la Cambra de Comerç, la companyia aèria Air Berlín, l'Associació Hotelera de Palma i Foment del Turisme, entre d'altres.

NUVIS, ENSAÏMADES I PLATJA

La regidora Borràs va recordar que, ja el mes d'agost passat, Palma va poder difondre la seva oferta turística pels carrers de la capital biscaïna, coincidint amb la celebració de la Setmana Gran. Una experiència que va valorar positivament, i que va servir per descobrir que el coneixement que tenen els bascos sobre la capital balear se circumscriu a tres aspectes: els viatges de nuvis, l'ensaïmada i la platja. Aspectes que va considerar positius, tot i que "és important que comencin a preguntar per altres coses que també tenim", va dir.

Cal assenyalar que el Club Financer de Bilbao és una institució privada creada en 1989, que dirigeix l'advocada Ana Arnesto i actualment té més de 200 socis. Els seus objectius són promoure el desenvolupament professional permanent mitjançant l'intercanvi d'experiències i el diàleg entre els seus associats. Tasca que compleix organitzant conferències, difonent informes i dictàmens relacionats amb l'empreses i les finances, un sector inquietuds del qual busca canalitzar.