Mesquida assegura que Espanya segueix mantenint una "bona" relació qualitat-preu en turisme

Actualizado: miércoles, 24 junio 2009 16:36

El secretari d'Estat aposta per potenciar el turisme gastronòmic i promocionar "molt més" Paradors

MADRID, 24 Juny. (EUROPA PRESS)

El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, ha assegurat avui que Espanya, tot i l'actual conjuntura econòmica, segueix mantenint una "bona" relació qualitat-preu en el sector turístic.

"Hem augmentat la qualitat i això té repercussió en el preu, però Espanya segueix mantenint una bona qualitat-preu", va recalcar Mesquida en una entrevista concedida a Punto Radio.

El secretari d'Estat de Turisme ha admès que el país haurà de fer front a aquest any a una situació "molt difícil", però ha recordat que és "líder" en turisme de vacances a escala mundial i el segon país que més turisme internacional i més ingressos genera.

Així, ha recordat la "proximitat" d'Espanya, que és un destí "conegut, amable, amb un concepte de seguretat integral, amb un dels millors sistemes sanitaris del món, amb bones infraestructures i connexions i seguretat a les carreteres". "Això els turistes ho valoren molt", va recalcar Mesquida després de recordar l'"alt" grau de fidelitat dels visitants estrangers, que repeteixen amb freqüència els seus viatges a Espanya.

Tot i això, Mesquida ha destacat la importància del treball de la Secretaria d'Estat de Turisme a curt, mitjà i llarg termini. Així, ha assenyalat la necessitat d'augmentar les accions de promoció --el pressupost per a les esmentades accions s'ha incrementat en un 13%-- tot i la crisi per "estar en la ment del consumidor".

A més, ha recordat l'"èxit" del Pla Renove Turisme, que permetrà als establiments espanyols oferir unes infraestructures quan finalitzi la crisi "de major qualitat", sense oblidar-se de "tots els aspectes" que recull la 'full de ruta', el Pla Horitzó 2020.

TURISME GASTRONÒMIC

El secretari d'Estat de Turisme va apostar també per potenciar el turisme gastronòmic, que actualment atreu a Espanya a uns cinc milions de visitants anuals, i de promocionar "molt més" la marca Paradors, tenint en compte la seva "alta" qualitat.

Mesquida ha assenyalat que la gastronomia és el "primer motiu de satisfacció" entre els turistes que visiten Espanya i ha assenyalat que, aprofitant la presidència espanyola de la Unió Europea, la Secretaria d'Estat de Turisme té previst organitzar el primer congrés de turisme i gastronomia.

El secretari d'Estat, que ha recordat precisament la importància de la gastronomia en els establiments de Paradors, ha destacat d'altra banda la necessitat de promocionar "molt més" la cadena hotelera pública a l'estranger perquè és un producte "magnífic".

"Paradors s'ha de promocionar molt més perquè és una marca molt reconeguda a Espanya amb un alt valor de qualitat i a l'estranger hi ha països que la coneixen poc", ha explicat el secretari d'Estat de Turisme.