Neix l'agrupació Ibizabus destinada a optimitzar el transport i garantir un servei de 400 expedicions diàries

Actualizado: miércoles, 17 junio 2009 16:57

EIVISSA, 17 de juny (EUROPA PRESS)

Representants de les tres empreses de transport regular de viatgers d'Eivissa van presentar aquest matí la nova societat que aglutinarà a tots els agents independents d'aquest sector i que, sota el nom d'Ibizabus, preveu optimitzar i garantir un servei que mou 400 expedicions diàries a l'illa i el volum de passatgers del qual anual és de quatre milions.

Alfonso Ribas, gerent de 'Autocars San Antonio', ha precisat que la "missió" d'aquesta nova entitat és l'agrupació dels interessos comuns d'aquestes empreses mitjançant la unificació de tota l'activitat del sector "sota els mateixos criteris corporatius, administratius, comercials i promocionals, de servei excel·lent per a tots els usuaris".

Per la seva banda, Vicente Portas, gerent de 'Voramar el Gautxo', ha concretat que aquesta agrupació, que "ja està constituïda formalment i des d'avui cobra vida", part d'uns valors clars com són la visió integral del transport regular, la qualitat del servei o la satisfacció dels clients, la unitat i independència empresarial.

Sobre aquesta qüestió, Portas va posar de manifest la importància que suposarà aquest pas per a la innovació tecnològica, la col·laboració amb agents externs i el compromís social i econòmic de l'illa.

Es tracta d'una agrupació que "pretén millorar el servei integrat, per aconseguir una major satisfacció dels clients, incrementar l'ús diari d'aquest servei, amb l'optimització de rutes, i aconseguir una correcta identitat corporativa i un servei integral".

Segons va exposar Javier Luquin, de 'HF Vilas', "la qualitat del servei, la inversió tecnològica i l'increment de recursos que significarà la fusió de flotes permetrà desenvolupar un pla variable de rendiments i la formació i aprenentatge tecnològic dels seus integrants".

Alhora, ha apuntat, "preveiem iniciar negociacions integrades amb les administracions i donar forma a la sinergia en serveis suports". Per als tres grups la col·laboració amb agents públics i privats i el reconeixement com identitat emprenedora eivissenca, són algunes de les premisses bàsiques d'Ibizabus.

En resum, ha matisat Alfonso Ribas, "es tracta d'una agrupació ja constituïda que busca donar a conèixer la cara més positiva del transport".

Ibizabus és una iniciativa més que posa de manifest que "tot el que hi ha actualment en el transport de passatgers a Eivissa està fet per pura iniciativa privada", ha matisat Ribas. En aquest aspecte, ha concretat, que, tot i que des dels diferents governs es parla del transport, "la realitat és que fins ara les administracions no han donat una solució ni als usuaris ni a les empreses que ens fem càrrec del sector".

D'aquesta manera, segons ha explicat el gerent de 'Autobusos San Antonio', les estadístiques apunten que el servei que presten les empreses eivissenques "és molt bo si ho comparem amb enclavaments d'idèntiques característiques d'altres punts d'Espanya, com Lanzarote".

Javier Luquin ha concretat que "tot i que tot és millorable, hem de destacar el nombre de freqüències, la instal·lació de GPS en les flotes, l'adaptació d'aquestes a persones amb dificultats d'accés o l'existència de taquilles".

A més, va puntualitzar, el fet que tots els pobles de l'illa estiguin comunicats amb freqüències de servei "acords a la demanda i que arriben als 15 minuts, i amb zones servides les 24 hores del dia, posen de manifest l'esforç diari de les empreses que treballem en aquest sector".

Ibizabus compte ja amb una pàgina web (ibizabus.com) en què s'ofereix tota la informació necessària per desplaçar-se per les carreteres d'Eivissa mitjançant el servei regular de transports, amb la possibilitat de descarregar les rutes en PDF.

Des de 'Voramar el Gautxo' van destacar que aquesta nova associació "té com interès principal satisfer als nostres usuaris i garantir aquest servei" ja que van lamentar les administracions públiques estan a anys llum de poder emular a altres capitals d'Espanya en aquest aspecte i tenim el deure del minvar aquesta bretxa".

Sobre aquesta qüestió Vicente Portas va posar com a exemple el transport gratuït dels jubilats "del qual el Govern només cobreix part del valor del servei, un 40 %, "i la resta ho sufraguem les empreses".

Altres peticions dels empresaris és que es millorin "fets elementals" com les carreteres, les parades, les marquesines en les parades o els terminals d'autobusos "amb la finalitat de donar-nos facilitats en la circulació per poder complir els horaris preestablerts".

Per als integrants de Ibizabus, "la iniciativa privada ha arribat a molt més del raonable i el polític s'ha quedat enrere", un fet que van lamentar "en ocasions no veu l'opinió pública que desconeix les traves amb les quals ens trobem diàriament".

Un exemple que van posar sobre aquesta qüestió ha estat l'eliminació d'ajudes per part del Consell a rutes que no considera "rendibles" i que ens impedeix continuar donant servei "ja que com a mínim amb aquestes subvencions no perdem diners, però al retirar-les sí, i són després els usuaris, els principals perjudicats, els qui reclamen a l'empresa i no a la institució competent", van lamentar.

Javier Luquin ha conclòs que, amb aquesta nova associació, "deixem de ser tres societats petites per convertir-nos en una gran empresa que donarà un millor servei i buscarà millorar al sector en àmbits tan importants com la seguretat o la potenciació del turisme".