Es preveu que el 2011 comenci a funcionar una residència per a assistits que estarà ubicada a Ciutat Jardí
PALMA DE MALLORCA, 28 Abr. (EUROPA PRESS) - -
Palma disposarà amb cinc nous centres de dia públics per a persones grans dependents en 2010, que suposarà 150 noves places, i que estaran distribuïts en diferents barris de la capital balear.
Alhora, està previst que un any després, en 2011, entri en funcionament una residència per a assistits, que albergarà 120 persones, i un centre de dia, que estaran ubicats a Son Martorell (Ciutat Jardí), al carrer Xesc Forteza cantonada amb Nadal Batle.
La consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració, Fina Santiago, i el regidor de Benestar Social a l'Ajuntament de Palma, Eberhard Grosske, van presentar avui en roda de premsa la ubicació dels solars que acolliran les infraestructura socials impulsades pel Govern i el consistori.
D'aquesta manera, han explicat que els futurs centres de dia, que comptaran amb 30 places cadascun d'ells, estaran localitzats en els barris de Sa Indioteria; al carrer Sant Mateu; Bons Aires, carrer Travessia de Jesús; Coll d'en Rabassa, carrer Navas de Tolosa; Son Sardina, carrer Passatemps i en Son Dureta, carrer Pensament 2, cantonada amb Falguera.
Alhora, les dues administracions tenen previst construir un total de 20 centres de dia per a persones grans dependents a la llarg de la present legislatura, que permetran que hi hagi 600 noves places per a dependents a Palma, donant cobertura a un 3 % de l'oferta de persones grans de 75 anys residents a la ciutat, tal com ha explicat la consellera.
Malgrat això, Santiago ha admès que els nous equipaments assistencials "no cobriran la demanda existent", que s'acosta al 5% de la població de Palma, tot i que permetrà cobrir en gran part l'important dèficit actual que existeix en matèria d'atenció social.
FINANÇAMENT
El regidor municipal ha assenyalat que els cinc centres de dia costaran uns 3 milions d'euros, mentre que la construcció de la residència amb 120 places més el centre de dia a Son Martorell s'elevarà a uns 9,7 milions d'euros. Aquestes infraestructures es construiran des del Consorci Sanitari de Mallorca.
Alhora, ha indicat que el consistori i l'Executiu balear estan treballant en la ubicació de la resta d'equipaments (els 14 centres restants) a fi de poder fer realitat el seu compromís d'adquirit al principi de la legislatura de millorar els serveis socials a la capital balear.