La patronal hotelera aposta per la fusió d'empreses per aconseguir més "fortalesa" en el sector

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 30 noviembre 2010 19:37

MADRID 30 Nov. (EUROPA PRESS) -

El president de la patronal hotelera, Juan Molas, ha apostat aquest dimarts per incrementar el nombre de fusions entre empreses hoteleres perquè és "important" per adquirir una més gran "fortalesa" en el sector, segons ha declarat en les jornades organitzades per la Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments Turístics (Cehat).

Durant la seva ponència en la jornada titulada 'Actius hotelers: quan les marques són la diferència', Moles ha indicat que cal "modificar conceptes" a l'àrea d'allotjaments hotelers perquè les empreses espanyoles s'han marcat línies "curtplacistes", i això cal tocar-lo cap a opcions de "mitjà i llarg termini", perquè la indústria està en "profunda transformació", ha afegit .

En aquest sentit, ha criticat que la modificació en el sector està motivant que els hotels s'hagin d'acollir "lamentablement" a l'oferta de 'low-cost', i ha retret la situació de "desavantatge" en què es troben les empreses hoteleres, perquè en comptes d'igualar-se als mercats en els preus "mitjans-alts", s'han hagut d'acollir als "mitjans-baixos".

Referint-se a aquesta situació, el president ha lamentat que amb aquest panorama és "molt difícil" que les hoteleres poden planificar la gestió de les seves companyies, pel que va reclamar al Govern una normativa hotelera específica per "adaptar-se" a la "difícil" situació per la qual passa econòmicament Espanya.

Al seu torn, va evidenciar a través dels resultats de creixement hoteler que la indústria espanyola va "més lenta" que l'europea, on s'està notant una "recuperació" més gran, tot i que ha advocat per l'"optimisme", perquè el sector a Espanya està "consolidat" i "resistirà" a la crisi.

En aquesta línia, s'ha mostrat optimista que 2011 es tanqui amb un millor resultat que 2010, any que s'acabarà amb un creixement del turisme de l'1,5% aproximadament, i amb una millora del 2% pel que fa a la despesa mitjà.

Finalment, Moles ha assenyalat que és "important" incentivar la vocació empresarial, tot i que a Espanya està "vist dolent" ser empresari, imatge que s'associa, segons ell, a un home "corrupte, gras i fumant purs". "L'empresari ha de guanyar diners, i si es fa ric, doncs que es faci, perquè això és un prestigi per a Espanya", ha conclòs.

Contenido patrocinado