Pimeco detecta "escassa disposició" de compra per part dels consumidors mallorquins el febrer

Actualizado: miércoles, 26 marzo 2008 18:17

PALMA DE MALLORCA, 26 de març (EUROPA PRESS)

La patronal del Petit i Mitjà Comerç (Pimeco) va detectar, al llarg del mes de febrer, una "escassa disposició" de compra per part dels consumidors a Mallorca, en especial dels de la 'part forana', situació que va provocar que l'evolució de l'activitat dels establiments de confecció i calçat durant el mes passat fos "parcialment negativa" respecte el mateix període del 2007.

Així ho va indicar Pimeco a "l'Informe de conjuntura comercial del mes de febrer del 2008", al qual va tenir accés Europa Press, i en què es recull que, de fet, els establiments de Palma van experimentar un repunt positiu d'activitat, mentre que els que es troben ubicats a poblacions de la resta de l'illa van experimentar un descens, situant-se en els pitjors resultats des de setembre.

En conjunt, la valoració que la patronal realitza de l'actual temporada per al conjunt de Mallorca és que "no experimenta variació" respecte el mes de gener i, en termes absoluts, se situa per sota dels resultats obtinguts al periode de tardor-hivern del 2007-2008. Pel que sembla, a causa de la "minorització dels recursos monetaris dels clientes", va apuntar Pimeco a les conclusions de l'informe.

Tot i això, la situació és paradoxal, perquè Palma es va situar pel febrer en els nivells de vendes més alts de tota la temporada, mentre que les opinions dels comerciants consultats indiquen una valoració menys optimista, amb un 25% assegurant que les vendes de febrer van ser millors que les de gener, un altre 25% assenyalant que iguals i el restant 50% decantant-se pels pitjors resultats.

En el cas dels comerços de la 'part forana', les respostes van estar molt polaritzades, amb un 40% dels professionals consultats indicant millors resultats que el mes anterior i un 60 per cent confirmant un descens en les vendes; mentre que cap va al·ludir que no s'haguessin produït canvis.