El president de Globalia suspèn el projecte d'Universal Airlines després de les protestes de pilots

Actualizado: jueves, 8 mayo 2008 16:44

MADRID, 8 Maig. (EUROPA PRESS)

El president de Globalia, Juan José Hidalgo, ha suspès el projecte de la creació d'Universal Airlines i ha iniciat les gestions per desfer-se dels sis avions Embraer E195 que inicialment haguessin conformat la flota de la companyia, després de les pressions del col·lectiu de pilots, contrari al llançament de la nova aerolínia.

"Juan José Hidalgo, president del Grup Globalia, ha decidit cancel·lar el projecte de creació d'Universal Airlines, aerolínia de la qual era propietari a títol personal, degut a les inquietuds generades en el col·lectiu de tripulants tècnics d'Air Europa", va informar el grup turístic en un comunicat.

Globalia va assenyalar que Hidalgo ja ha iniciat les gestions necessàries per desfer-se dels sis E195 compromesos amb el fabricant aeronàutic brasiler Embraer. "Aquests avions no seran incorporats, per tant, ni a la flota d'Air Europa ni al projecte d'empresa conegut com Universal Airlines", va recalcar l'empresa en un comunicat.

Juan José Hidalgo ja s'havia mostrat en diverses ocasions disposat a desfer-se dels nous aparells encarregats a Embraer amb tal de mantenir "la pau social", a més de mostrar el seu malestar per les contínues protestes dels pilots.

"Vull creure que el sentit comú acabarà per imposar-se i que el pas que acabo de donar, en desprendre'm d'Universal i dels avions Embraer, acabi de remoure els obstacles que, pel que sembla, han vingut impossibilitant l'acord entre els pilots i la companyia", va recalcar el president del grup turístic.

El Sindicat Espanyol de Línies Aèries (Sepla) a Air Europa va anunciar el passat dia 22 la convocatòria d'una vaga per protestar per la creació d'Universal Airlines, al·legant que la seva creació incompliria "parts fonamentals del conveni". Des del sindicat, van recordar que l'any 2001, quan el col·lectiu va acceptar la regulació de treball. Air Europa es va comprometre a què el creixement es fes "sempre a través d'Air Europa, amb els seus avions i els seus pilots".

Per la seva banda, Hidalgo va assegurar "no entendre" el motiu pel qual els pilots "s'obstina a limitar el creixement d'Air Europa amb reivindicacions que van més enllà del seu camp d'actuació com treballadors d'Air Europa i que entren de ple en les competències d'altres empreses alienes a la divisió aèria".

El president de Globalia va titllar de "desmesurades" les exigències del Sepla en l'actual negociació del conveni col·lectiu, ja que es produeixen "en un moment delicat" pel sector aeri espanyol. "Si els pilots es neguen a entendre que en una situació com la present tots hem de fer esforços, estaran estrangulant la companyia i fent un flac favor a tots quants en ella tenen el seu lloc de treball", va recalcar Hidalgo.

Segons el Sepla, Hidalgo va realitzar una compra de sis avions E195 de 122 places amb l'objectiu de crear una nova aerolínia, Universal Airlines, per fer els trajectes d'Air Europa que compten amb una baixa ocupació. En la nova aerolínia, pertanyent al grup JJH Capital --Juan José Hidalgo Capital--, l'actual president de Globalia hagués estat al seu torn president i administrador únic.