MADRID, 8 Nov. (EUROPA PRESS) -
El Govern central espera que durant el pròxim any es consolidi la recuperació del mercat turístic anglès, el principal emissor de turistes a Espanya, després de registrar una millora en el seu comportament des de principis d'any, que ha permès suavitzar la seva caiguda des d'un 15% a l'entorn del 6%.
El secretari general de Turisme i Comerç Interior, Joan Mesquida, que es troba a Londres amb motiu de la inauguració de la XXXI edició de la World Travel Market (WTM), que se celebra des d'aquest dilluns al pròxim dijous, ha destacat la fortalesa d'Espanya com destí de vacances per als britànics i el seu comportament en els últims mesos.
Així, ha recordat que el juliol les arribades de britànics van augmentar, trencant amb una tendència negativa, que es prolongava des de maig del 2008, i que entre gener i setembre la despesa mitja feta per aquests turistes ha augmentat més d'un 1%, fins a 829 euros, mentre que la despesa diària ha crescut un 5,9%.
"Això suposa que tot i que vénen menys, els que vénen gasten més", ha assenyalat, per destacar que Espanya segueix i han estat el destí preferit pels britànics amb una quota del 22%, i 13 milions de turistes només l'any passat, molt per sobre dels gairebé nou milions que rep França, amb un 17%.
Al mercat organitzat, la quota s'eleva a més d'un 30%, el doble que Turquia, el següent destí demandat pels britànics.
"Els visitants del Regne Unit valoren molt positivament la qualitat de la nostra oferta turística, però també altres atributs com la seguretat, les infraestructures viàries, els aeroports o la sanitat", ha assenyalat.
Fins avui, Espanya és el país que més reserves registra per a la temporada d'hivern 2010-2011. En aquest sentit, Mesquida, que s'ha reunit amb els principals representants del sector turístic anglès, ha destacat que espera que durant 2011 es consolidin els signes de recuperació que ha començat a mostrar aquest mercat.
Tot i això, Mesquida ha destacat que "encara existeixen factors que generen certa incertesa", com el ritme de recuperació de l'economia britànica, o les mesures d'ajust de despesa anunciades pel Govern del Regne Unit.
ÈXIT DE LA CAMPANYA 'I NEED SPAIN'
Durant la seva visita, el secretari General de Turisme i Comerç Interior ha recorregut l'estand de Turespaña, així com els de les diferents comunitats autònomes que han acudit a la WTM, i ha presentat els resultats de la campanya internacional 'I Need Spain'.
Mesquida ha subratllat l'èxit d'aquesta campanya, que ja han vist més de 350 milions de persones a tot el món, unes xifres que ha valorat com "positives".
L'objectiu inicial de la campanya era arribar a una cobertura de 400 milions de persones a tot el món i actualment l'impacte supera ja els 350 milions de persones, 138 milions a través de mitjans en línia i 212 milions per mitjans convencionals (premsa, televisió, publicitat exterior).
Al Regne Unit, la campanya ha arribat a entre 35 i 40 milions de persones, per a una població de 62 milions.
Als resultats d'aquesta campanya, caldria sumar la llançada durant el Mundial de Futbol, amb motiu del triomf de la 'Vermella', amb 14 milions d'exemplars en mitjans escrits, 13,8 milions d'usuaris en línia assolits i 105.000 fans en 'Facebook' en tan sols una setmana.
Gràcies a aquesta nova estratègia de màrqueting, la marca Espanya es troba ara entre les més recordades de manera espontània, en tots els mercats europeus i supera xifres notables a la Xina, els EUA i Irlanda, destaca Turespaña.
Mesquida també ha destacat que en mercats consolidats com el Regne Unit, França, Alemanya i Itàlia, s'han assolit les xifres més altes de record espontani publicitari de les dues últimes temporades, el que s'ha traduït en "un elevat índex de motivació per visitar Espanya, verdader objectiu de la campanya".
Al mercat britànic, el 38,4% dels enquestats recorda espontàniament haver vist publicitat de la campanya de promoció de Turespaña, respecte del 37% que recorda haver vist publicitat dels EUA, el 20,5% d'Austràlia, el 19,2% de Turquia o el 18,4% de França. Abans del llançament de la campanya 'I need Spain', el percentatge de record de la campanya de promoció era gairebé vuit punts menor.
PRESÈNCIA EN LA WTM
Espanya és present un any més en la WTM, una de les fires més importants del turisme a escala mundial, destinada a professionals i en què estaran representats 155 països, 45.000 professionals i uns 2.800 mitjans de comunicació internacionals.
La presència espanyola s'estendrà per més de 2.500 metres quadrats, el 6% del total de superfície expositiva, gràcies als pavellons de Turespaña i de comunitats autònomes com Andalusia, Aragó, Balears, Canàries, Catalunya, València així com els patronats de Tenerife, Gran Canària i l'Ajuntament de Màlaga.
El pavelló de Turespaña, amb una superfície de 622,50 metres quadrats, albergarà un total de 66 participants: 26 organismes públics i 40 empreses privades, entre cadenes hoteleres, agències de viatges, de lloguer de cotxes, companyies aèries, etc. Alhora dins d'aquest pavelló participen les empreses de Paradors i Segittur.
ACCIONS DE PROMOCIÓ AL REGNE UNIT.
Des de començament d'any, a través de l'Oficina Espanyola de Turisme (OET) al Regne Unit, Espanya ha realitzat al voltant de 170 accions de promoció i suport a la comercialització en aquest mercat, una cada dos dies, que han arribat a un milió de consumidors finals.
Només en viatges de familiarització, organitzats per la OET de Londres, han acudit més de 700 agents i periodistes britànics a diferents destinacions espanyols, un 80% més que fa un any. El valor dels articles i reportatges publicats en premsa, en el que va del 2010, derivats d'aquests viatges ronda els 5,5 milions d'euros.
Entre aquestes actuacions, cal destacar la trobada anual 'A Taste of Spain', celebrada en Regent Street i que va comptar amb més de 500.000 visitants o el llançament de la campanya de promoció d'Espanya en Harrods, amb l'objectiu de donar a conèixer al públic londinenc els atractius turístics d'Espanya.
Finalment, el mes d'octubre passat s'ha fet un esdeveniment gastronòmic al Wallace Collection que va comptar amb la participació d'Estrelles Michelin com Andoni Luis Aduriz, Martín Berasategui i Pedro Subijana. Es tracta, a més, de la primera vegada que es fa una acció de promoció conjunta al mercat britànic amb el País Basc.