PALMA DE MALLORCA 8 Jul. (EUROPA PRESS) -
La revista científica 'Nature Reviews' inclou en el seu últim número un editorial que destaca la investigació feta pel Grup de Nutrigenómica de la Universitat dels Illes Balears (UIB), dirigit pel doctor i professor Andreu Palou, entorn a la ingesta de leptina durant la lactància dels nadons, que, segons les conclusions d 'aquest estudi, prevé l'obesitat i els problemes derivats d'aquesta patologia a la vida adulta.
L'editorial d'aquesta prestigiosa publicació, emmarcat en la secció 'Investigació Destacada', se centra fonamentalment a l'article elaborat més fa poc per part de l'equip de científics balears, que formen part també del Centre d'Investigació Biomèdica en Xarxa - Fisiopatologi de l'Obesitat i la Nutrició (CIBERobn), sobre la ingesta d'aquesta substància (únicament present en la llet materna) i els beneficis per a l'organisme.
Després de deu anys d'investigació, l'equip del doctor Palou ha identificat a la leptina com un nutrient "essencial" durant la lactància. Així, segons informa la UIB, mitjançant l'experimentació amb animals, el grup de científics ha descobert que la ingesta d'aquesta substància té efectes sobre els centres cerebrals de la fam i del pes corporal, "reprogramant-los" per a la vida adulta.
Dilluns que ve, 11 de juliol, el director de la investigació oferirà una ponència sobre el tema a Estocolm, en el marc del XI Congrés Internacional d'Obesitat.