PALMA DE MALLORCA 2 Sep. (EUROPA PRESS) -
El Servei d'Emergències de les Illes Balears, SEIB 112, ha gestionat durant el tercer mes de temporada turística un total de 204 incidents relacionats amb l'estiu. D'aquests incidents 96 s'han localitzat a Mallorca, 46 a Eivissa, 35 a Menorca i 27 a Formentera.
Així, amb els successos atesos durant els mesos de juny i juliol, ja són 433 els incidents relacionats amb l'estiu que s'han atès des del SEIB 112 des del començament de la temporada d'estiu. D'aquests, 218 van tenir lloc a Mallorca, 93 a Eivissa, 68 a Menorca i 54 a Formentera.
Mitjançant un comunicat, la Direcció General d'Emergències ha explicat que els incidents a la mar i la muntanya, albirament de meduses i ofegaments són alguns dels incidents gestionats des del SEIB 112 durant el mes d'agost passat, que es distribueixen de la següent manera: 61 incidents relacionats amb el mar (embarcacions a la deriva, persones en perill, accidents d'embarcacions, etc.), 12 ofegats a la platja, sis ofegats a piscines, 10 albiraments de bancs de meduses, tres rescats, 10 recerques, 103 incidents d'embarcacions en zones de bany i un accident subaquàtic.
Respecte als 12 ofegats en el mar, cal assenyalar que només cinc casos han finalitzat amb la mort de les víctimes (quatre a Mallorca i un a Menorca), i dels sis ofegats en les piscines només tres han mort (Mallorca), mentre que la resta han estat reanimats amb èxit.