Sol Meliá i NH són les cadenes hoteleres espanyoles més conegudes, segons un estudi

Actualizado: miércoles, 3 marzo 2010 16:33

MADRID, 3 Mar. (EUROPA PRESS) -

La marca Sol Meliá Tryp és la cadena hotelera espanyola més coneguda, després de ser la primera esmentada espontàniament pel 25,4% de la població, seguida de prop per NH Hoteles, amb un percentatge d'esmentis del 23,2%, segons l'III Baròmetre hoteler difós avui per l'Associació Espanyola de Directors d'Hotel (AEDH).

D'aquesta manera, la cadena Sol Meliá ha patit un "salt quantitatiu", passant de ser esmentada per un ciutadà de cada cinc en els anys anteriors --20% el 2007 i 19% el 2008--, a ser reconeguda per un de cada quatre durant 2009, a causa de l'augment de notorietat en alguns segments, com el de 'dones' o el de 'població amb estudis secundaris'.

NH, per part seva, ha registrat un percentatge d'esments espontanis com primera marca lleugerament inferior al del 2008 --un 24%--, tot i que per sobre del qual va obtenir el 2007 --un 23%--, sent el seu perfil més destacat el de "població amb edat intermèdia (entre 31 i 50 anys), amb estudis secundaris o universitaris i ingressos de fins a 2.000 euros".

L'estudi, elaborat per la consultora Simple Lògica, recull també com principals marques del sector al nostre país a les companyies AC Hotels --sobretot entre "dones amb estudis secundaris o universitaris i ingressos de fins a 3.000 euros"--, Barceló --"homes de fins a 50 anys amb estudis secundaris i ingressos no superiors als 2.000 euros"-- i Husa --"homes amb edat intermèdia, estudis secundaris i universitaris i ingressos d'entre 1.001 i 3.000 euros"--.