PALMA DE MALLORCA 25 Feb. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria de Turisme va acabar ahir les jornades promocionals que ha desenvolupat aquesta setmana al mercat alemany, concretament mitjançant dos 'worshops' de presentació de l'oferta turística balear en les ciutats d'Hamburg i Hannover. La delegació balear va estar formada per al voltant de 30 empreses turístiques de les illes a més del Foment del Turisme de Mallorca i les fundacions turístiques d'Eivissa, Formentera i Menorca.
En total, han estat 300 agents de viatges i touroperadors els que aquests dies han pogut conèixer de primera mà l'oferta turística de les Balears i quins són els seus principals productes.
La clausura de les jornades, que va tenir lloc ahir a Hannover, va comptar amb la presència de la directora de l'Ibatur, Susanna Sciacovelli, i del director de l'OET de Frankfurt, Horacio Diaz del Barco, a més d'una àmplia representació de diferents responsables de TUI Alemanya, un dels touroperadors alemanys més importants per a les Illes que té la seva seu a Hannover. A aquesta presentació han assistit 130 agents de viatges i touroperadors de la zona.
Alhora, les presentacions realitzades aquesta setmana a Hamburg i Hannover s'emmarquen dins de la programació de promoció d l'Ibatur en els diferents mercats emissors per a l'any 2010, en aquest cas el mercat alemany. La pròxima acció promocional que desenvoluparà l'Ibatur al mercat alemany serà la fira ITB de Berlin el mes de març.
Finalment, durant el 2009 Balears ha rebut 3,6 milions de turistes alemanys i, una vegada més, l'alemany ha estat el primer mercat turístic amb major importància per a les illes, representant el 32% del total de turistes que rep la comunitat.