9-M.- Unitat assegura que el PP i el PSOE "s'han oblidat" dels joves de les Balears

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 28 febrero 2008 19:32

PALMA DE MALLORCA, 28 de febrer (EUROPA PRESS)

Unitat per les Illes ha assegurat avui que tant el PP i el PSOE "s'han oblidat" dels joves de les Balears, pel que va reclamar més habitatges social i més ajudes que compensin les dificultats d'aquest col·lectiu a les illes.

Així ho va donar a conèixer avui, en un acte polític i menjar a la Universitat de les Illes Balears (UIB), el candidat d'Unitat al Congrés, Pere Sampol, acompanyat de la candidata al Senat, Helena Inglada. Concretament, Sampol va explicar que en els últims deu anys, el preu de l'habitatge a Balears ha augmentat "molt" per sobre de l'increment dels salaris.

En aquest sentit, Sampol va assenyalar que en el cas dels joves, els seus sous estan un deu % per sota de la mitjana estatal, pel que han de destinar fins a un 83 % del salari a habitatge. "Els joves d'Extremadura només destinen la meitat, un 41,6 %", va afegir.

Així, Sampol va explicar que les propostes d'Unitat en matèria d'habitatge es basen en la col·laboració de l'Estat amb les Comunitats Autònomes mitjançant "una política de promoció pública que prioritzi la rehabilitació d'habitatges i el foment del lloguer". "Proposarem la creació d'un Pla de Xoc per al foment de l'habitatge", va afegir.

"El 30 % dels habitatges acabades a Espanya cada any han de ser de Protecció Oficial, i, a més, s'ha de crear una borsa d'habitatges destinada al lloguer social", va apuntar el candidat al Congrés.

Per la seva banda, Inglada va reivindicar polítiques de joventut adequades a les necessitats dels joves de les Balears. En aquest sentit, va assenyalar que Unitat lluitarà contra la temporalitat i la precarietat laboral que afecten especialment als joves, així com contra el fracàs escolar.

Contenido patrocinado