El 64% de les principals peces de carrosseria afectades en un sinistre es reparen i no se substitueixen a Balears

Un Mecánico Manipula El Aire Acondicionado En Un Vehículo
MAPFRE
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 6 junio 2011 17:07

PALMA DE MALLORCA, 6 Jun. (EUROPA PRESS) -

El 64,11% de les principals peces de carrosseria que queden afectades en un sinistre es reparen en lloc de substituir-se a Balears, mentre que la mitjana nacional ascendeix fins al 71%, segons es desprèn de l'estudi 'Tendències de Carrosseria 2011', elaborat per Gt Motive.

A més, l'informe assenyala que el para-xocs davanter és l'única peça que presenta un percentatge més gran de substitució (56,23%), a causa que és la part que rep més de ple l'impacte del sinistre i es desaconsella la seva reparació.

D'altra banda, el conegut com a "cop urbà", és a dir, el que afecta normalment a l'aleta, para-xocs i far i que sol ser el més freqüent, té un cost mitjà de reparació de 600,28 euros a Balears (inclosa la mà d'obra), lleugerament més barat que la mitjana nacional que és de 674,57 euros.

D'altra banda, la substitució de les peces principals de carrosseria s'ha incrementat un 5,3%, tot i la situació econòmica actual. Alhora, la reparació de les peces més importants de carrosseria també ha augmentat tot i que en menys grau, amb un 1,19%.

L'estudi -fet a partir d'un total de 3,2 milions de peritatges o valoracions de sinistres a tot Espanya- posa de manifest que el taller i la companyia asseguradora elegeixen sempre la millor opció per tornar el vehicle a la seva normalitat i en el menor temps possible, amb un cost cada vegada més ajustat.

Les associacions de tallers afirmen que les ordres de reparació han baixat en els tallers de carrosseria entorn d'un 7%, el que pot deure's en part que s'han reduït les cobertures en les assegurances de cotxes a causa de per la crisi econòmica, així com que la sinistralitat lleu ha baixat un 3,3% en 2010.

Tot i això, el director general de Gt Motive, José María Castelo, ha assenyalat en un comunicat que la reparació dels danys materials segueix sent una activitat "molt considerable" en els tallers d'Espanya.

Contenido patrocinado