Air Nostrum triplica aquest estiu les connexions domèstiques i internacionals amb Mallorca, en passar de 7 a 20 destins

Les freqüències amb Eivissa i Menorca es redueixen fins els vuit vols per jornada amb Palma, mentre que les connexions amb París passen a ser diàries durant la temporada alta

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 2 julio 2008 16:29

PALMA DE MALLORCA, 2 Jul. (EUROPA PRESS) -

La companyia aèria Air Nostrum aconseguirà a finals d'aquest mes de juliol les 20 connexions entre l'aeroport de Son Santjoan (Palma) i un total de 20 destinacions domèstics i internacionals, davant les set rutes que mantenia obertes fins ara, la qual cosa suposa triplicar la seva activitat a Mallorca durant la temporada alta.

Així ho va exposar el director general de l'aerolínia, Miguel Ángel Falcon, després de la reunió mantinguda avui amb la directora general de Transport Aeri i Marítim, Joana Amengual, a la seu de la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori; en què, entre d'altres aspectes, van analitzar la situació del servei públic dels vols interilles.

Segons va exposar Falcon, Air Nostrum arribarà aquest estiu a operar en set destinacions --Mallorca, Eivissa, València, Melilla, Santander, Valladolid i París-- a una vintena. I, a més, també incrementa el volum de places ofertes i la quantitat de vols, que es veurà incrementada en un 15 per cent, en passar de 396 freqüències a 456 setmanals. I, les places també creixen un 11 per cent, fins arribar a les 25.192.

Entre l'increment de l'operativa d'aquesta companyia, que és l'aerolínia nacional que més vols regulars realitza cap a Son Sant Joan --a on va portar 670.000 passatgers el 2007--, destaquen els 8 vols diaris amb Eivissa, i altres tant amb Maó, que fins ara comptaven amb 12 i 11 connexions en cada sentit per jornada, respectivament. Al mateix temps, a València s'ha reduït un vol diari, fins a les sis connexions.

Tot i això, segons va ressaltar Falcon, l'aerolínia "no incrementa" la seva flota per emprendre aquesta ampliació de connexions amb Mallorca durant els mesos d'estiu, sinó que es limita a reduir freqüències amb altres aeroports que tenen major demanda la resta de l'any, sobretot per satisfer les necessitats del client de negocis. Així, els avions que retira d'unes rutes alimenten els vols estivals.

Aquesta recombinació dels vols ha permès que Air Nostrum ofereixi més rutes, tot i que només entre el 25 de juliol i el 7 de setembre, com el vol diari amb París-Orly, que abans es reduïa a dues freqüències setmanals; mentre que, també a França, s'obren connexions a Niça --cinc setmanals--; així com Nantes, amb un. Tots ells en cada sentit.

MÉS DESTINACIONS PENINSULARS

A més, s'han unit vols entre Palma i nombrosos destinacions peninsulars, destacant els tres vols diaris amb Alacant, o les connexions diàries simples amb Màlaga, Santander i Badajoz. I, amb menys freqüències setmanals, Bilbao (4), Albacete (3), Valladolid (3), Sant Sebastià (3), la Rioja (3), Lleó (3), Múrcia (2), Burgos (2) -- aeroport que s'inaugura aquests dies-- i Granada (1).

Cal assenyalar que aquesta companyia privada --associada amb Iberia-- va ser fundada en 1994 i actualment té una flota integrada per 67 avions, amb una antiguitat mitjana de 3,5 anys, que operen en vuit països d'Europa i Nord d'Àfrica, i que, el 2007, van transportar 5,7 milions de passatgers.

Contenido patrocinado