PALMA DE MALLORCA 13 Jul. (EUROPA PRESS) -
El vicepresident i conseller insular d'Obres Publiques, Antoni Pascual, juntament amb el director insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar, tècnics del Consell de Mallorca, i els membres de la Comissió per a la defensa del Motorista es van reunir avui amb els representants de l'Associació d'Empresaris de la Motocicleta (AEMOT) com a part del conveni signat el mes de setembre del 2007, amb el principal objectiu de fer un seguiment de les actuacions executades per garantir la seguretat del col·lectiu d'usuaris d'aquests vehicles a Mallorca.
D'aquesta manera, la finalitat d'aquesta reunió ha estat valorar, d'una banda, les actuacions executades per la Institució Insular en matèria de protecció i modificació dels sistemes de contenció de les carreteres i, per part del la Comissió de Defensa del Motorista, les referides a la seguretat viària i a la conscienciació dels conductors d 'aquests vehicles, que han vist com en els últims mesos ha augmentat el nombre de víctimes mortals.
Per aquesta raó, la Comissió portarà a terme una sèrie d'iniciatives per a conscienciar, tant a motoristes com conductors d'altres vehicles, "dels perills que representa conduir un mitjà de transport tan vulnerable com és la motocicleta".
En declaracions a Europa Press, el president d'AEMOT, José Ramon Hernández, ha assegurat que entre d'altres iniciatives que s'han portat a terme en el citat reunió, destaquen un conjunt de quatre plans, objectius dels quals radiquen a disminuir la sinistralitat a l'arxipèlag.
Així, es va proposar la creació d'una escola de conductors de motocicletes, la realització d'un còmic per transmetre una sèrie de valors i sensibilitzar als conductors mes joves dels perills associats amb la motocicleta, així com la creació d'una campanya de publicitat per millorar la convivència dels motoristes amb els altres col·lectius de conductors i, finalment, la celebració un Congrés de Seguretat Viària a nivell nacional.
PLA MOTO-E
En relació amb la participació del Govern en el Pla Moto-E, desenvolupat per l'Executiu central, Hernández es va mostrar "esperançat" en afirmar que "de la mateixa forma que participen a través d'ajudes al sector de les quatre rodes, és just i necessari que es faci el propi amb les dues rodes".
Al llarg del primer semestre de l'any les vendes de motocicletes han caigut a Mallorca entre un 50 i un 70% respecte a l'any passat, un descens "molt acusat" que requeria una ajuda "urgent" fa mesos. Tot i això, ha lamentat, el Govern ha considerat "prioritari" aprovar un pla per reactivar la venda de vehicles i "demorar les ajudes per al sector de la motocicleta".
El període àlgid de vendes de ciclomotors transcorre de maig a octubre, coincidint amb la temporada turística, de manera que el Pla deuria haver-se aprovat "molt abans", a fi d'"aprofitar tota la temporada", va recalcar. Així i tot i malgrat aquesta circumstància, ha opinat que les ajudes són "molt necessàries" i ha confiat que suposin un repunt de les vendes d'entre el 10 i el 20%. Des del mes d'octubre passat al voltant de vuit botigues de motos han tancat a Mallorca.
En aquest sentit, el president d'Aemot ha demanat que les comunitats autònomes també "acostin l'espatlla" igual que han fet amb el Pla d'incentiu per a l'adquisició de turismes, aportant 500 euros, que se sumen als 1.000 que avançaran els concessionaris. Alhora, Hernández ha reivindicat la motocicleta com un mitjà de transport "preferent" pel que fa a mobilitat, baix consum i més ecològic, a més d'ocupar molt poc espai en la via pública.
El Pla Moto-E s'aplicarà fins al 30 de juny del 2010 o fins a l'esgotament dels fons, si es produeix abans d'aquesta data. Podran acollir-se al programa particulars, autònoms i pimes que adquireixin un ciclomotor o una motocicleta nous, amb un preu màxim de 9.500 euros, sense incloure l'IVA i l'Impost de Matriculació.