MADRID 19 Ene. (EUROPA PRESS) -
El Govern balear vol concretar conjuntament amb el sector privat una estratègia turística "ambiciosa" per aconseguir una major presència del mercat nacional a les illes, que permeti allargar la temporada turística mitjançant la configuració i promoció de productes atractius.
Per a això, es treballa amb aerolínies, navilieres, agències de viatges i el sector d'allotjament per establir una línia d'actuació conjunta a cadascun d'aquests camps, amb l'objectiu de gestar unes "campanyes especials" en punts concrets del principi i final de temporada alta (abril i octubre fonamentalment).
Així ho ha detallat als mitjans de comunicació la consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, en el marc de la Feria Internacional de Turisme (Fitur) celebrada a Madrid, per incidir que les línies estratègies del Govern per a aquesta temporada es dirigeixen a aconseguir un augment de la despesa turístic, augmentar la connectivitat, allargar la temporada turística, seguir apostant per les noves tecnologies.
Barceló ha explicat que aquesta estratègia té com a objectiu millorar la campanya turística de 2011 en un context econòmic que "no és fàcil", fent que el turista nacional vegi a Balears no només com destí d'estiu sinó també com una bona opció de viatge en altres períodes, com pot ser primavera.
Segons Barceló, "tot el món està molt disposat" a formar part d'aquesta estratègia concertada i que l'actitud del Govern és concretar aquests acords per poder "començar com més aviat millor", tenint en compte que la intenció és poder intentar llançar aquestes campanyes en el mes de febrer.
A més, la consellera ha indicat que l'esmentada promoció es farà amb cada empresa per després treballar conjuntament amb la finalitat d'aconseguir un producte preu del qual sigui "més impactant".
També ha explicat que es tractarà d'oferir productes especialitzats aprofitant el calendari de fires, congressos o salons nàutics.
D'altra banda, Barceló ha afirmat que les sensacions per a la temporada turística de 2011 "són positives" a Balears, per afegir que el paper del Govern en aquesta fira es basa en la "unitat d'acció" per consolidar la marca dels diferents turístics de la comunitat i a progressar en la modernització del sector.
Sobre la visita de la Reina Sofia a l'estand de Balears, Barceló ha agraït "l'afecte" que té els membres Casa Real cap a Balears, que els converteix en "els ambaixadors de les illes" a causa del seu afecte per l'arxipèlag del qual tenen un gran coneixement de les seves característiques.