PALMA DE MALLORCA, 3 Dic. (EUROPA PRESS) -
El Parlament ha rebutjat amb els vots en contra de PSIB, Unides Podem i MÉS per Mallorca una moció de Vox sobre la defensa del rgim constitucional per considerar que "no té ni peus ni cap", segons les paraules dels socialistes. PP i Cs també s'han mostrat en contra de l'argumentació exposada per Vox per han votat a favor per l' "obvi" del seu contingut. El PI s'ha abstingut.
La proposta defensada per Vox tenia un únic punt en el qual es demanava que el Parlament instés el Govern a comprometre's amb els interessos generals, l'unitat i permanncia d'Espanya, respectar l'ordre constitucional i la democrcia, assegurar el normal funcionament de les institucions i la vigncia de l'Estat de Dret, basats en la Constitució i en l'Estatut d'Autonomia.
El diputat del PP, Juan Manuel Lafuente, ha expressat el seu vot a favor doncs el text de la moció és "obvi", per ha demanat que es fugi "d'exageracions i excessos verbals" i ha dit que qui vulgui una "Espanya unida i plural" podr comptar amb el seu suport
Pel seu costat, el diputat de Cs, Juan Manuel Gómez, el grup del qual també ha votat a favor, ha dit que la proposta de Vox "no aporta res", suposa una "greu irresponsabilitat" i resta temps per realitzar altres debats necessaris. Així mateix, ha censurat que "la formació assumeix el rol del Tribunal Constitucional i diuen qui és constitucionalista i qui no".
El diputat del PI, Josep Meli, a dit que Vox "no comparteix ni la Constitució ni l'Estatut d'Autonomia" i ha remarcat que "l'estat autonmic és part fonamental de la Constitució de 1978, tant en el títol 8, com en el 2, que "reconeix el dret de les nacionalitats i les regions". A més, ha dit que la moció "dóna a entendre" que el Govern no est comproms.
Pel seu costat, el portaveu d'Unides Podem, Alejandro López, ha demanat que no s'usi la CE com a "arma llancívola" i ha assenyalat que la moció est "buida de contingut" amb l'objectiu de "treure rdit meditic des de la crispació". "És una moció presentada per fer 'xou'", el que que ha qualificat de "absurd".
El portaveu de MÉS per Mallorca, Miquel Ensenyat, ha intervingut des del seu escó de manera breu i ha dit que no debatran la moció doncs es planteja un debat "estril" que cerca "la confrontació i la divisió i atenta contra la pluralitat".
La diputada del PSIB, Pilar Carboner, s'ha expressat en un sentit similar i ha assegurat que la moció "no té ni peus ni cap" i ha dit que les polítiques de Vox "fomenten la divisió i l'odi". "No tolerarem la seva intolerncia", ha asseverat.
En la seva última intervenció, Campos ha revelat que el text de la seva iniciativa forma part "del discurs del Rei Felipe VI del 3 d'octubre de 2017 en defensa del Rgim Constitucional" i ha argumentat la necessitat de la seva proposta doncs el que est passant a "Catalunya es pot estendre a Balears" ja que en el Govern, segons ha dit, hi ha "comunistes i separatistes".
"Estem en una crulla que afecta a Balears i a Espanya per més a Balears doncs est més afectada per la deriva pancatalanista que defensa el Govern", ha dit.
Campos ha concls que "Balears ha de triar entre rgim democrtic i entre els qui volen acabar amb aix per implantar repúbliques somiades, fantstiques i totalitries".