S.Santa.- Consum recorda als ciutadans que usaran l'avió els seus drets en cas d'overbooking i cancel·lacions

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 19 marzo 2008 20:58

PALMA DE MALLORCA, 19 de març (EUROPA PRESS)

La Direcció General de Consum, pertanyent a la Conselleria de Salut i Consum, va recordar avui els drets dels ciutadans que utilitzaran durant les seves vacances de Setmana Santa el transport aeri, relacionats sobretot amb casos d'overbooking, cancel·lació de vols, retards, equipatge i viatges combinats, situacions més freqüents amb les quals es pot trobar el passatger.

En un comunicat, el departament va apuntar que en cas de patir un problema d'overbooking -quedar-se en terra per una sobrerreserva de bitllets aeris, el passatger té dret al reemborsament en set dies de l'import del bitllet, a un bitllet de tornada en el primer punt de partida, a un transport alternatiu fins al destí final, i a una indemnització econòmica que variarà en funció de si hi ha hagut persones voluntàries que renunciïn a la seva plaça i als quilòmetres del trajecte.

En cas de cancel·lació de vol, la situació és molt semblant a l'anterior, tot i que el viatger no tindrà dret a indemnització econòmica quan la cancel·lació s'hagi avisat en el termini establert per Llei o quan sigui per circumstàncies extraordinàries i inevitables.

La Direcció General va informar que, mentrestant, per retards superiors a dues hores l'aerolínia ha de donar assistència -menjar, beguda i hotel en cas de caldre-, i en retards superiors a cinc hores, es pot desistir del viatge amb el reemborsament del preu pagat. Pel que fa a l'equipatge, si aquest es perd o es tira a perdre durant el viatge, és "molt important" abans d'abandonar el recinte aeroportuari reclamar a la companyia i omplir l'Informe d'Irregularitat d'Equipatge (PIR).

Finalment, en relació amb els viatges combinats no es poden fer modificacions de costos, taxes i transports si es porten a terme 20 dies abans de la data de sortida. Si l'organitzador del viatge combinat ho cancel·la, aquest haurà de restituir al consumidor totes les quantitats que s'han pagat, a més d'una indemnització que pot variar en funció dels dies que faltaven per a la sortida.

Contenido patrocinado