Successos.- La policia deté al delegat d'una empresa de subministrament de gas a Balears per presumpta estafa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 10 marzo 2011 18:56

PALMA DE MALLORCA, 10 Mar. (EUROPA PRESS) -

Agents de la Policia Nacional han detingut al delegat d'una empresa dedicada a la instal·lació i inspecció del subministrament de gas butà i propà, M.A.S., de 23 anys, com a presumpte autor d'un delicte d'estafa, al operar sense tenir en nòmina a cap instal·lador autoritzat, identificar-se aquests davant de persones d'avançada edat com inspectors de la Direcció General d'Indústria i instal·lar detectors de fum oferts com detectors de gas.

D'acord a les investigacions portades a terme, malgrat que la mercantil, integrant d'un entramat empresarial d'àmbit nacional format per altres vuit societats, posseïa tots els permisos necessaris per desenvolupar la seva activitat a les illes, va estar operant durant diversos mesos sense tenir en nòmina a cap instal·lador autoritzat, extrem que va impedir que les instal·lacions, reparacions i inspeccions realitzades fossin inspeccionades per personal qualificat, amb el consegüent perill que això suposa, segons ha assenyalat la Direcció Superior en un comunicat.

El modus operandi portat a terme per tots els operaris passava per personar-se en domicilis on preferentment residissin persones d'avançada edat, davant dels qui inicialment s'identificaven com Inspectors de la Direcció General d'Indústria amb la intenció de vèncer el recel inicial mostrat pels clients.

Després, segons la policia, coaccionaven als mateixos, insinuant-los que si no accedien que els fora feta la inspecció serien sancionats amb multes d'elevada quantia per a, finalment, estendre factures per uns imports abusius que en alguns casos superaven els tres-cents euros o fins i tot més, tal com es desprèn de les denúncies que han estat remeses al Grup d'Investigació Oest i dels expedients d'arbitratge facilitats per la Direcció General de Consum.

D'acord a les indagacions, diverses víctimes de les illes s'han vist afectades ja que també s'ha tingut coneixement que l'empresa també va estar operant a la ciutat d'Eivissa.

Una altra de les pràctiques il·lícites portades a terme per part de l'empresa consistia a instal·lar detectors de fum, extrem que van portar a terme fins a en tretze domicilis. Uns dispositius que realment eren oferts com detectors de gas, ja que segons els operaris i la normativa vigent, la seva instal·lació seria obligatòria des del dia 1 de gener del present any. Tot i això, al posar-se en contacte els investigadors amb responsables de la Direcció General van constatar que aquest extrem "és del tot fals i que no existeix legislació que prevegi l'esmentat extrem".

Després d'haver analitzat les factures intervingudes en el registre que es va efectuar a la seu empresarial, es va contactar amb totes les persones afectades i se'ls va informar que el dispositiu que ells creien que detectava les fugues de gas, en realitat es tractava d'un detector fotoelèctric de fum, el cost del qual al mercat a penes supera els vint euros i pel qual aquests havien pagat abonat una mica més de cent euros.

D'igual forma, el Grup d'Investigació pertanyent a la Comissaria del Districte Centre de Palma va detenir el passat 18 de febrer a Ruben S.S, empleat de la mateixa empresa, com a presumpte autor d'un delicte d'estafa denunciat per una dona que manifestava que aquest i M.A.S. s'havien presentat a casa seva sense sol·licitar ella els seus serveis i que després d'amenaçar-la que si no els deixava fer la revisió la denunciarien amb 1.600 euros en concepte de multa, van realitzar uns treballs pels quals li van cobrar en dues factures la quantitat de 403 euros.

La policia destaca que tot l'entramat empresarial format per diverses empreses, dedicades totes elles a la mateixa activitat, treballen per tot Espanya, obrint i tancant seus contínuament, traspassant treballadors d'unes empreses a altres, acomiadant treballadors de les empreses quan els mateixos són denunciats per estafes i contractant-los en altres després, constatant-se pels nombrosos antecedents que per estafa tenen alguns dels operaris en tota la geografia espanyola.

Contenido patrocinado