Vicens afirma que les condicions imposades per Nadal per recolzar el tramvia no suposen "cap pols" al Pacte

Critica que el Govern del PP posés obstacles que "van fer més complicat" executar el soterrament del tren a l'altura d'Inca

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 19 marzo 2009 17:21

PALMA DE MALLORCA, 19 Mar. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, ha afirmat avui que les declaracions efectuades ahir pel conseller de Turisme, Miquel Nadal, qui ha advertit que no donarà suport al projecte del tramvia si no és finançat en la seva totalitat pel Govern Espanyol, no suposen "cap pols" al Pacte en el marc de les tensions generades als últims dies entre els socis de govern.

En declaracions als mitjans després de la visita que ha fet a l'estació intermodal de Palma, al costat de l'alcaldessa Aina Calvo, Vicens ha afirmat que aquesta infraestructura és una "prioritat" per al Govern i ha defensat el "màxim finançament" per poder sufragar-la, mentre que la primera edil va manifestar que en el cas que no s'aconsegueixi el cent per cent d'inversions de l'Estat, es buscarà una estratègia econòmica que permeti tirar endavant el projecte.

"Aquestes declaracions no són cap pols sinó més aviat al contrari, ja que el tramvia és una de les idees més clares que té el Pacte i una oportunitat a la qual donarem el nostre suport", va recalcar un altre cop el titular de Mobilitat, qui ha destacat alhora la "sintonia absoluta" amb el consistori en aquest sentit. A més, va manifestar que es tracta d'una aposta turística "imprescindible".

Pel que fa al soterrament del tren a l'altura d'Inca, va manifestar que el seu desig és que l'Estat aporti diners per portar a terme aquest projecte, tot i que ha afirmat que dins del conveni del tren "hi ha altres prioritats". El conseller ha assenyalat que s'ha realitzat un estudi del que suposaria aquesta iniciativa, i alhora ha criticat que en la passada legislatura, el Govern del PP "va posar obstacles que van fer més complicada la posada en marxa del projecte".

"S'hauria de preguntar-los per què no ho van fer possible i per quin ho van complicar tant", va incidir Vicens sobre aquesta qüestió, qui, en relació amb les previsions del Govern de no soterrar les vies del tren de Manacor, va puntualitzar que el problema en aquest cas "no radica en els diners" sinó que es tracta d'un projecte "complicadíssim i del tot innecessari".

Ja en el marc de la visita, Vicens i Calvo, al costat d'altres càrrecs com el director general de Mobilitat, Antoni Verger, i la gerent del Consorci de Transport de Mallorca, Inmaculada Salamanca, van realitzar un recorregut per les instal·lacions de l'estació d'autobusos interurbans, integrada a l'estació intermodal de Palma i inaugurada el passat dia 6 amb previsió d'atendre fins a 3,7 milions d'usuaris a l'any, segons les estimacions de l'executiu autonòmic.

El conseller ha destacat que la nova estació ha estat "molt ben rebuda pels usuaris" i no ha registrat cap incidència. "Tot funciona a la perfecció", ha emfatitzat Vicens, recordant que la xarxa d'autobusos de l'illa té uns deu milions de passatgers a l'any, als quals se sumen els 4,5 milions que utilitzen el tren i el metro anualment. Alhora, ha assenyalat que pròximament es posarà en marxa un sistema de control de circulació.

ANTIGA ESTACIÓ D'AUTOBUSOS

Per la seva banda, l'alcaldessa ha expressat les seves felicitacions a la Conselleria i ha destacat "l'esforç considerable" portat a terme per fer "més accessible" la ciutat. Finalment, ha apuntat que s'està ultimant la cessió -del Govern a l'Ajuntament- de l'esplanada anteriorment utilitzada com estació, de manera que provisionalment estarà destinada a un pàrquing per després convertir-se en una zona verda dins del corredor previst a la zona.

La xarxa d'autobusos interurbans, integrada per fins a 106 línies de transport a l'estiu --75 a l'hivern--, amb 1.500 parades, i que són operades per més de 10 companyies i 21 concessionàries, utilitzaran unes instal·lacions amb més de 14.500 metres quadrats, en els que s'ubiquen un total de 29 dàrsenes per a autobusos --a les quals cap agregar altres cinc d'espera--, fet que suposa sis places d'estacionament més que les existents en l'antiga estació.

En total, l'estació acollirà unes 460 arribades i sortides diàries --500 a l'estiu-- dels 150 autobusos que integren la xarxa, al llarg de les 18 hores que romandrà oberta per jornada --un poc més en època d'estiu--, entre les 05.45 hores i les 00.30 hores, període en el qual prestarà servei a 26 línies --30 a l'estiu-- que comuniquen la capital balear amb les diferents poblacions de l'illa.

Contenido patrocinado