El 061 defensa la gestió d'emergències d'Eivissa i afirma que la xarxa publica i privada dóna cobertura a tota l'illa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 1 octubre 2008 20:05

EIVISSA, 01 d'octubre (EUROPA PRESS)

El gerent del 061 a Balears, Jaume Ripoll, va defensar avui la cobertura que presta la Conselleria de Sanitat en matèria d'emergències a Eivissa "mitjançant una configuració global d'aquest servei", després de les denúncies emeses avui pels sindicats, en relació amb la retirada d'una de les dues UCI mòbils que presten servei a l'illa.

Ripoll va concretar, en declaracions a Europa Press, que la xarxa d'emergències "no se cenyeix a aquestes dues ambulàncies" sinó que es completa amb els recursos de la sanitat pública i privada mitjançant la gestió d'un coordinador que compara quins mitjans enviar a cada cas "per a una correcta efectivitat".

El gerent del 061 va subratllar que, amb el cessament de la segona UCI mòbil d'Eivissa, "no es retira un servei sinó que es compleix l'estudi de necessitats de l'illa que precisa del mateix durant els mesos d'estiu, quan es multiplica la seva població, i està millor racionalitzat durant l'hivern".

Sobre aquesta qüestió, va recordar que la gestió de les emergències "no deu valorar-se pels sindicats que han de buscar el millor per als treballadors de la mateixa manera que la Conselleria ho fa per als ciutadans".

En relació amb les causes per les quals Menorca, amb un número molt menor de les 140.000 targetes sanitàries d'Eivissa, sí compte anualment amb dos UCI mòbils, Ripoll va exposar que la comunicació viària de l'illa "propugna una disparitat de criteris a l'hora d'assignar serveis". A més, va concretar que, al contrari que a Menorca, els temps de recorregut entre diferents punts d'Eivissa són de 10 minuts.

Contenido patrocinado