EIVISSA 22 Jun. (EUROPA PRESS) -
Un total de 2.921 persones van gaudir el 2009 dels productes turístics promoguts per l'Ajuntament d'Eivissa per a promocionar el municipi en temporada baixa. Les estratègies propostes per la Corporació municipal abracen l'àmbit cultural, l'esportiu i el turisme de sol i platja.
Dels gairebé 3.000 turistes que van participar d'aquests productes, 1.033 han assistit a les activitats dissenyades pel consistori en el programa 'Platges del segle XXI'. L'any passat es van realitzar 84 jornades d'aquesta iniciativa, que persegueix incentivar als turistes que visitin les platges del municipi abans i després dels mesos de temporada alta.
L'activitat es porta a terme en dos trams: d'abril a juny i d'octubre a desembre. Durant aquests mesos, els comerços, restaurants, bars i hotels de les platges de Talamanca i ses Figueretes es van mantenir oberts al públic.
El tinent d'alcalde de Promoció Econòmica del consistori de Vila, Vicent Ferrer, ha presentat aquest matí la Memòria de Turisme del 2009. En aquest informe destaquen tres punts: el creixent interès que mostren els visitants per conèixer el patrimoni cultural del municipi i la creació de nous productes turístics que potencien les estades curtes de turistes, així com les activitats dinamitzadors que s'han portat a terme a les zones turístiques en temporada baixa, com és el cas del programa 'Platges del segle XXI'.
La Corporació municipal ha destacat que amb els nous productes turístics, visites teatralitzades per Dalt Vila, visites al Museu Arqueològic i els tallers de posidònia que es van posar en marxa en el primer trimestre del 2010, es tanca un cicle en el qual s'ha fomentat la visita als béns declarats Patrimoni de la Humanitat i s'ha promocionat el municipi en temporada baixa.
En el capítol de les iniciatives destinades a atreure més turistes, el consistori va crear l'any passat les 'audioguies', utilitzades per 100 persones el 2009 i que, en els primers mesos d'aquest any, ja han prestat servei a 86 turistes.
Les visites teatralitzades han estat el producte turístic que va gaudir d'una major acceptació entre els visitants i entre la població resident, segons l'Ajuntament de Vila. Des de gener fins a desembre de l'any passat hi ha hagut un total de 51 representacions, a les quals han assistit 1.788 persones.
Les excursions al Museu Arqueològic i a la Necròpolis d'es Puig des Molins són un producte turístic que el consistori ofereix tot l'any, excepte els mesos de juliol i agost. Gràcies a aquestes visites i als tallers llocs en marxa la Corporació municipal tracta de promocionar el patrimoni històric de la ciutat.