Un 40% de les empreses de les Balears és present en Facebook

Actualizado: jueves, 11 noviembre 2010 18:45


PALMA DE MALLORCA, 11 Nov. (EUROPA PRESS) -

El 40% de les empreses de les Balears és present en Facebook, segons es desprèn de l'estudi de la Fundació Banesto 'Tendències i usos de les xarxes socials en la petita i mitjana empresa', que indica també que la plataforma de microblogging Twitter és la que registra un major nivell d'activitat entre les pimes que utilitzen el web 2.0.

Així, un 74% de les empreses que aposten per l'optimització de la plataforma Twitter actualitza de manera regular aquest espai, seguit de prop pel repositori social de fotografies Flickr, amb un 67% d'actualitzacions.

L'estudi ha estat coordinat per Cink Shaking Business, companyia experta en el terreny de les xarxes socials que s'ha encarregat de desenvolupar aquest dijous en la Cambra de Comerç el taller 'Xarxes Socials i Web 2.0: com vendre més i millor'. En l'activitat s'ha aportat informació útil als empresaris perquè puguin beneficiar-se de totes les opcions que ofereix l'entorn de les xarxes socials com Facebook, Twitter o Delicious, entre d'altres.

Les xarxes socials s'han convertit en valuosos canals de comunicació corporativa que permeten promocionar-se de la forma instantània i eficaç a Internet.

Per aquesta raó, la Cambra de Comerç ha acollit a més d'un centenar d'empresaris i comerciants en aquest esdeveniment que ha comptat amb un espai de taller i coaching personalitzat, per a la promoció de la dinamització i gestió de les xarxes socials i plataformes 2.0.

L'objectiu de la trobada era informar als empresaris de les eines de les quals disposen per potenciar els seus negocis a través d'internet i, concretament, de les xarxes socials. Entre les qüestions que preocupen als propietaris de negocis, destaquen la forma en la qual poden millorar les vendes i promocionar les seves empreses a internet de manera àgil i barata, establir un canal directe amb les clientes o les estratègies que han de seguir per gestionar la comunitat d'usuaris i la reputació de la companyia.

El Director General de Cink, Sergio Cortés, ha afirmat que "les companyies de les Balears es troben en plena fase d'implantació, el que augura un enorme espai de desenvolupament i evolució a l'àmbit de les xarxes socials".