PALMA DE MALLORCA / SANTANDER, 17 de desembre (EUROPA PRESS)
El 4,62% de la població infantil de les Balears pateix hiperactivitat, de manera que se situa com la tercera comunitat autònoma atenent a la incidència d'aquest trastorn, per darrere de Múrcia (4,79%) i Canàries (4,72%), mentre que es troba per davant de Cantàbria (4,58%).
Per la seva banda, El País Basc (3,37%), Navarra (3,67%) i Madrid (3,97%) posseeixen els índexs més baixos. A nivell nacional, entre un 5 i un 8% de la població infantil espanyola pateix hiperactivitat.
Així s'ha donat a conèixer durant la presentació del llibre 'Hiperactius. Estratègies i tècniques per ajudar-los a casa i a l'escola', que reuneix claus dels experts per tractar la hiperactivitat.
L'obra, promoguda per l'Associació de Nens amb Síndrome d'Hiperactivitat i Dèficit d'Atenció (A.N.S.H.D.A) i editat per LoQueNoExiste, es dirigeix tant a pares com a professionals de la sanitat i professors de nens afectats per una síndrome que afecta al 5% d'escolaritzats, "joves que no sempre reben l'atenció necessària degut al desconeixement que existeix entorn d'aquest trastorn".
En una primera part, el llibre recull els testimonis d'un jove afectat, d'una mare que relata la seva experiència amb el seu fill hiperactiu i del doctor Luis Rojas Marcos, catedràtic de Psiquiatria i membre de l'Acadèmia de Medicina de Nova York, que recorda com va ser la seva infància amb TDAH.
Sota l'epígraf 'Les intervencions científiques', la segona part recopila les tècniques i recomanacions de diversos experts en Hiperactivitat i Dèficit d'Atenció (TDAH).
Durant la presentació del llibre, la secretària d'Estat d'Educació i Formació, Eva Almunia, va destacar que l'obra brinda un coneixement "profund" sobre els factors biogenètics i neuronals del trastorn TDAH. Tot i això, segons la seva opinió el fet més important és que aporta al professor una sèrie de pautes "didàctiques i pedagògiques que poden guiar la seva pràctica docent".
Per la seva banda, José Ramón Gamo, director pedagògic de la Fundació Activa, inclou en l'Annex del llibre un document sobre la importància dels models educatius i la funció coterapéutica en pares de nens amb TDAH.