El 82% dels comerços minoristes de les Balears té connexió a Internet, cinc punts per sota de la mitjana

Actualizado: jueves, 22 julio 2010 16:34

A final d'any es posarà en marxa un portal web on tots els negocis de les illes podran vendre els seus productes


PALMA DE MALLORCA, 22 Jul. (EUROPA PRESS) -

El 82,8% dels comerços minoristes de la comunitat té accés a internet, xifra que situa als negocis de les illes cinc punts per sota de la mitjana nacional, segons l'Auditoria informàtica sectorial 2009' presentada aquest dijous per les conselleras d'Innovació, Interior i Justícia, i de Comerç, Indústria i Energia, Pilar Costa i Francesca Vives, respectivament.

Durant la roda de premsa Costa ha lamentat la "falta de confiança" per part dels comerciants de l'arxipèlag cap a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i el comerç electrònic, així com que, tot i que el 44,5% té un web corporatiu, "dos de cada tres no actualitza".

Per aquesta raó, ha avançat que a final d'any es posarà en marxa un portal web en el qual tots els petits comerciants que ho desitgin podran posar a la venda els seus productes. Aquestes noves tecnologies són un "instrument valuós" per a la millora de la productivitat i de la competitivitat de les empreses, ha assenyalat Vives.

Actualment, el 17% dels comerços minoristes de les illes ven a través del web i, d'aquest percentatge, només el 22% ho fa directament als clients finals. De fet, les petites i mitjanes empreses utilitzen més aquestes tecnologies per comprar que per vendre.

Tot i això, la consellera d'Innovació ha remarcat que els ciutadans balears són dels quals més compres realitzen mitjançant internet, pel que ha advocat per aprofitar aquesta oportunitat.

Altres de les dades que es posen en relleu a l'estudi és que els comerços que estan associats a alguna patronal tenen majors coneixements cap a les TIC que els que no ho estan.

Segons ha assenyalat la responsable de Comerç, en la comunitat encara "falta confiança", per la qual cosa els comerços tenen un "camí per recórrer" pel que fa a l'ús de les noves tecnologies, alguna cosa que, a més, han de fer "aviat" per arribar a les xifres que es donen a la resta d'autonomies i guanyar en competitivitat.

L'estudi ha estat fet sobre 988 empreses del total de 24.259 amb l'objectiu de conèixer la situació actual per a, així, poder elaborar un pla de divulgació i implantació d'internet i de TIC.