El 97% de les persones grans que pateixen una pèrdua de la seva autonomia prefereixen romandre al seu entorn habitual

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 1 octubre 2009 19:11

PALMA DE MALLORCA 1 Oct. (EUROPA PRESS) -

El 97% de les persones de la tercera edat que pateixen pèrdua de la seva autonomia prefereix romandre en el seu entorn habitual abans que traslladar-se a una residència. Així es desprèn de les dades dels quals disposa l'empresa Serveis de Teleassistència S.A., que presta, des de fa 15 anys, el servei d'atenció domiciliària a persones d'edat, discapacitats físics i malalts crònics.

Segons un comunicat, aquesta dada mostra la importància social que avui dia presten els serveis de teleassistència per a aquelles persones d'edat i amb dependència que desitgen romandre, i amb totes les garanties, als seus domicilis.

El perfil mitjà de l'usuari del citat servei correspon al de dona, de 80 anys, viuda, que viu sola en el seu domicili i que, en general, pot fer vida normal. En concret, el 80% dels usuaris són dones, el 47% són viudes, o viuen soles, davant d'un 46% que viuen amb el seu cònjuge.

Per edats, el 65% són persones grans de 80 anys, un 20% amb edats compreses entre els 75 i 80 anys, un 11% entre 65-75 anys i un 4% són persones d'edat inferior als 65 anys.

El servei de teleassistència permet a l'usuari, amb tan sols polsar el botó del dispositiu que sempre porta aconsegueixo, posar-se en contacte verbal amb els operadors del centre d'atenció durant les 24 hores del dia, els 365 dies a l'any, els qui resolen qualsevol emergència mobilitzant els recursos més adequats en funció de la situació plantejada. El servei compta també amb unitats mòbils que es traslladen al domicili de l'usuari, si la cridada així ho requereix.

A més d'atendre les trucades dels usuaris i actuar en casos d'emergències, els serveis de teleassistència realitzen visites periòdiques a domicili, trucades permanents per recordar cites mèdiques o la presa de medicaments dels seus usuaris, la custòdia de claus dels seus habitatges a les quals accedir en cas d'emergència, alimentació i higienització en el domicili, servei de bugaderia i perruqueria.

D'altra banda, la soledat és una altra de les causes que motiven a l'usuari a cridar al servei de teleassistència amb la finalitat de mantenir una conversa amb les persones que presten el servei d'atenció, personal escollit per l'empresa després d'un exhaustiu procés de selecció i posterior formació.

Contenido patrocinado