Accident Barajas.- Spanair s'havia sotmès a 36 inspeccions des de començaments d'any

Actualizado: jueves, 21 agosto 2008 21:30

MADRID, 21 d'agost (EUROPA PRESS)

La companyia aèria Spanair s'havia sotmès a 36 inspeccions, tant previsibles com aleatòries, des de començament d'any, han informat avui fonts governamentals, que van voler destacar el fet de què sobre la línia es portava un control d'acord amb tots els protocols europeus.

Les mateixes fonts van indicar que des de 2003 a 2007 el Govern va multiplicar tant el número com el nivell de les inspeccions en el sector aeri. Només en aquest període, el nombre d'inspeccions realitzades en el conjunt del sector relacionades amb la seguretat operacional va passar de 3.511 a 9.710.

Les inspeccions realitzades sobre activitats relacionades amb la seguretat amb la qual operen les companyies, tant nacionals com internacionals, es va elevar de 3.481 en 2003 a 8.014, van precisar les mateixes fonts.

Les fonts van remarcar que un avió està sotmès a diferents inspeccions, des de les que estableix el fabricant (sol ser una mínima a l'any) fins a les que porta a terme la companyia aèria, passant per les autoritats, que en el cas d'Europa, corresponen en última instància a l'Agència Europea de Seguretat Aèria.

Per la seva banda, SAS Tecnical Service, l'empresa encarregada del manteniment dels motors, els components i l'enginyeria dels MD de la companyia Spanair, va afegir que existeix un manteniment diari i mensual, mentre que els avions se sotmeten també a una revisió "profunda" de tots els seus sistemes després de fer un total de 1.500 hores de vol i que es prolonga durant diverses setmanes.

Fonts de Spanair van confirmar que el vol JK5022 avió, matrícula EC-HPF, havia completat fins avui 32.000 hores de vol.