PALMA DE MALLORCA, 25 Oct. (EUROPA PRESS) -
Afedeco ha sol·licitat en una de les seves al·legacions al Projecte de Reconversió Integral (PRI) de la Platja de Palma que no es creu el centre de consolidació de mercaderies (CCM) previst en el pla.
El CCM té l'objectiu de controlar i optimitzar les operacions de càrrega i descàrrega a la zona de la Platja de Palma i, amb això, reduir el nombre de vehicles que circulin per minimitzar la congestió i la contaminació atmosfèrica i acústica.
Tot i això, Afedeco s'oposa a aquesta actuació a l'entendre que aquest centre "no només no va a aconseguir en manera absolut cap dels objectius proposats, sinó que fins i tot va a perjudicar fins i tot més la situació actualment existent".
Afedeco ha assenyalat que això "exigirà haver de fer unes auditories periòdiques per controlar que s'assegura la innocuïtat dels aliments que dipositaran per al seu repartiment, sense que pugui observar-se que puguin complir-se ni de bon tros els requeriments que s'exigeixen als distribuïdors de mercaderies pel que fa a la logística de repartiment, manipulació de productes i instal·lacions".
El president de Afedeco, Bartomeu Servera, ha afirmat en una roda de premsa que "és evident que els repartidors del projectat centre de consolidació tindran molts problemes per poder verificar amb el client la recepció de mercaderies, ja que com a mínim al principi desconeixeran la idiosincràsia del client i dels productes i existeixen dubtes més que raonables que puguin adaptar-se als diferents horaris de lliurament de mercaderia".
A més, ha apuntat que tampoc queda clar que "puguin complir-se ni observar-se els requeriments dels clients, pel que fa a la pesada o guarda del gènere en les cambres", entre d'altres aspectes.
Altres de les al·legacions presentades van orientades que "tampoc es resol el tema relatiu al document acreditatiu que la mercaderia s'ha lliurat en perfecte estat, existint el dubte de quan i com es lliuraran els albarans signats per les empreses de repartiment i distribució de mercaderies".
"Tampoc es resol, si no es complica, l'assumpte que es produirà amb la possible falta de gènere, pel que fa al règim de responsabilitat, en el seu cas. Ni com es coordinaran les devolucions o recollides de gènere. Ni quins criteris s'adoptaran a l'hora d'acceptar el gènere o en el moment de confeccionar els abonaments", ha agregat Servera.
Alhora, ha postil·lat que "es perdrà el feedback amb la persona que s'encarrega de la recepció del gènere per part del client".
Aquestes són algunes de les múltiples al·legacions que ha presentat a la federació i per les quals considera "del tot inacceptable" aquesta iniciativa, "que no té cap sector empresarial interessat i/o afectat que pugui donar el seu suport i suport a la mateixa".