MADRID, 31 Oct.. (EUROPA PRESS)
Air Berlin ha finalitzat el procés d'integració de l'aerolínia dba, la flota i tripulació de la qual passaran a formar part del grup aeri alemany, que es va fer amb el 100% de dba a mitjans del 2006.
El director a Espanya i Portugal del grup aeri alemany, Álvaro Middelmann, va explicar a Europa Press que s'ha culminat l'"última fase" del procés d'absorció de dba, tenint en compte que "molts departaments" estaven integrats dins d'Air Berlin i que l'operació està ja totalment integrada dins d'Air Berlin.
"És una mesura de racionalització, ja que des de fa dos anys Air Berlin ja era propietari al 100% de dba, i des del punt de vista del passatger la companyia gairebé ja no és present", va recalcar Middelmann.
En aquest sentit, el director a Espanya i Portugal del grup aeri alemany va assegurar que "cap passatger" té bitllets de dba, a causa que els números de vol de dba van passar a Air Berlin en els sis primers mesos del procés d'integració.
"Per al client la desaparició de dba no té cap efecte, ja que segueixen havent les mateixes rutes i la mateixa presència", va indicar Middelmann.
FLOTA I TREBALLADORS PASSEN A AIR BERLÍN
Pel que fa als treballadors, Middelmann va destacar que "compten amb l'opció" d'integrar-se en Air Berlin. En aquest sentit, el grup aeri va puntualitzar en un comunicat que els 120 pilots i 175 tripulants de cabina han rebut l'oferta d'ocupar "llocs similars" en Air Berlin als quals fins ara ostentaven en dba.
Tot i això, el grup aeri alemany té preparat un pla per a aquells treballadors que no acceptin l'esmentada oferta. En aquest moment, Air Berlin està mantenint negociacions amb representants de treballadors i els sindicats afectats.
Pel que fa a la flota, composta per nou avions, Middelmann va indicar que ja estava prevista la retirada de tres aparells en el mes de novembre, en el marc del procés de modernització de la flota del grup, i que els sis restants s'integraran en Air Berlin.
Air Berlin va anunciar l'agost del 2006 la compra del 100% de les accions de la seva rival domèstica dba, el que permetia a l'aerolínia alemanya "estendre" el mercat domèstic i "millorar" els ingressos. La companyia aèria, que no va indicar el cost exacte de la transacció, va assenyalar una xifra pròxima als 50 milions d'euros.
En aquell moment, el grup aeri va destacar que dba suposaria un complement del seu pla europeu d'expansió, "perquè les rutes no se solapen", i que confiava que l'adquisició li aportés més viatgers de treball.