AMPL.- El Consell licita les obres de tres nous accessos a Palma per valor de 12,8 milions d'euros

Un d'aquests projectes preveu connectar la Via de Cintura amb la carretera de Manacor, a través d'un pas inferior

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 3 diciembre 2010 19:03

PALMA DE MALLORCA, 3 Dic. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Mallorca ha anunciat la licitació de les obres de tres nous accessos a Palma per un valor de 12,9 milions d'euros, que permetran connectar la Via de Cintura amb la carretera de Manacor a l'altura de l'Estadi Balear, la carretera de Sóller amb la Via de Cintura i la construcció d'un nou enllaç de l'autopista central amb el camí de Sa Cabana. A més, està prevista la construcció de l'accés al Port Vell a Son Servera.

Segons ho ha manifestat el conseller d'Hisenda, Obres Públiques i Innovació del Consell, Antoni Alemany, el projecte "més espectacular", el pressupost del qual supera els 9,2 milions d'euros, comprèn la construcció d'un pas inferior que connectarà la carretera de Manacor amb la Via de Cintura a l'altura de l'Estadi balear, amb la finalitat de descongestionar la rotonda de Ca'n Blau que, actualment, es veu afectada per retencions a causa de l'augment del trànsit a la zona.

A més, aquest túnel permetrà "disminuir sensiblement els impactes ambientals, sobretot estètics i de soroll". Alhora, es preveu la demolició de l'actual passarel·la per a vianants per construir una nova amb un traçat més perpendicular a la Via de Cintura.

Alemany ha apuntat que el període d'execució d'aquestes obres serà de 18 mesos i que, d'acord amb la previsió, aquestes s'adjudicaran durant aquest mes de desembre.

Un altre projecte, el pressupost del qual és d'1,1 milions d'euros i que s'executarà en un termini de quatre mesos, preveu la creació d'una nova rotonda sobre l'actual intersecció entre la carretera de Sóller i la Via de Cintura, un encreuament que només permet incorporar-se a la via en sentit a l'aeroport als vehicles que vénen dels afores de Palma.

Amb aquest nou accés s'incorporarà un ramal d'accés a la Via de Cintura en sentit Andratx, un moviment no permès actualment. A més, es construiran els accessos a l'hipòdrom i a les instal·lacions penitenciàries.

Segons el conseller d'Obres Públiques, aquest projecte reforçarà la reordenació del trànsit en els accessos a la ciutat i, també, es descongestionarà l'entrada al nou Hospital de Son Espases.

Amb el tercer nou accés, pressupostat en 2,5 milions d'euros, es preveu la connexió del camí de Sa Cabana amb l'autopista mitjançant la construcció de quatre ramals d'entrada i sortida amb dues glorietes en diferents nivells, que permetran anar en sentit a Palma i a Alcúdia. Es preveu que les obres estiguin executades en un període de set mesos.

Per reduir el soroll provocat per la circulació, es reposaran els cavallets de terra ja existents i en aquelles zones on no es puguin col·locar, s'instal·laran pantalles antisoroll de metacrilat.

Segons Alemany, aquesta és una obra "desitjada" per tots els veïns de Sa Indioteria, Sa Cabaneta i Sa Cabana perquè per sortir del nucli urbà, ho tenen "complicat". Alhora, el nou enllaç millorarà "la qualitat de mobilitat" dels residents en aquestes zones.

En quart i últim lloc, el Consell ha licitat les obres de l'accés al Port Vell a Son Servera, que té un pressupost de tres milions d'euros i que es preveu s'executin en un període de 18 mesos.

Actualment, la carretera del Port Vell, que connecta la zona de costa al nord de Cala Millor i Cala Bona, és una via "estreta" de cinc metres d'amplada, que segons el conseller, són "insuficients", sobretot, a l'estiu, pel major trànsit de vehicles i bicicletes.

Així doncs, el projecte preveu l'ampliació d'aquesta carretera de cinc a deu metres, complint amb els paràmetres de seguretat i de confort per a la circulació.

El Consell pretén que les obres de millora d'aquesta carretera encaixin amb el paisatge i les finques adjacents, tal com estableix la política d'aquesta institució, mantenint el caràcter del paisatge i els valors naturals i patrimonials.

Cap recordar que aquests quatre nous projectes d'accessos s'emmarquen en el conveni de carreteres que la institució insular va signar amb el Ministeri de Foment i que suposa una inversió de 685 milions d'euros per a la reforma i millora de la xarxa viària de Mallorca fins a 2017.

Concretament, la presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, ha assegurat que la institució ja ha invertit 33 milions d'euros provinents de Foment per a la millora dels accés a Palma. En aquest sentit, s'ha congratulat pel treball "ben fet" des del Departament de Carreteres del Consell.

Contenido patrocinado