AMPL.- La facturació del sector serveis augmenta un 0,6% a l'octubre a Balears

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 17 diciembre 2010 12:25

PALMA DE MALLORCA 17 Dic. (EUROPA PRESS) -

El volum de negoci del sector serveis ha augmentat a Balears un 0,6% a l'octubre respecte al mateix mes de l'any passat, increment que contrasta amb la caiguda del 2,3% de mitjana nacional, segons les dades provisionals publicats avui per l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

Des de començament d'any, la facturació ha augmentat un 4,3%. Balears es troba així entre les comunitats que comptabilitzen pujades en la facturació en el desè mes de l'any (en taxa interanual), juntament amb Cantàbria (+2,5%), Múrcia (+2,3%), la Rioja (+0,6%) i Navarra (+0,1%). Entre els descensos, els més acusats els han registrat Andalusia (-6%), Castella i Lleó (-4,7%) i Extremadura (-3,7%).

Seguint la tònica dels últims mesos, gairebé totes les comunitats han registrat caigudes de l'ocupació en octubre, i han estat les més significatives les d'Andalusia (-1,6%), Comunitat Valenciana (-1,4%) i Castella-la Manxa (-1,2%). Només Navarra va elevar la seva facturació, amb un avanç del 0,1%, mentre que Catalunya va mantenir la seva taxa sense canvis.

Pel que fa a l'ocupació en aquest sector, ha baixat des de començament d'any un 0,5%. La caiguda ha estat tres dècimes més accentuada en octubre en relació amb el mateix mes de l'any passat (-0,8%).

En el conjunt del país, on el volum de negoci del sector serveis va encadenar el seu segon mes consecutiu a la baixa, el descens més acusat s'ha registrat en la venda i reparació de vehicles i motocicletes (-23,4%), i entre els ascensos, van destacar els del comerç majorista i intermediaris financers (+0,3%) i el comerç minorista (+0,1%).

En altres serveis, tots els sectors van presentar taxes interanuals negatives, llevat del sector de transport i emmagatzematge, que ha registrat una taxa interanual positiva de l'1,8%. Entre els sectors que van presentar taxes negatives destaquen informació i comunicacions (-4,7%), activitats professionals (-4,2%), activitats administratives (-2,1%) i hostaleria (-0,9%).

Per activitats, dins del comerç, els majors descensos en la facturació han estat per a la venda de vehicles, motocicletes i refets (-26%) i intermediaris del comerç (-9,6%). Entre les activitats que presenten augments, els més acusats els van protagonitzar el comerç majorista de primeres matèries agràries i d'animals vius (+8,4%) i el comerç majorista de productes alimentaris (+4,6%).

Contenido patrocinado