MADRID, 11 May. (EUROPA PRESS) -
Sol Meliá ha registrat un benefici net d'un milió d'euros durant el primer trimestre de l'any, fet que suposa multiplicar per dos l'aconseguit en el mateix període de l'exercici passat, quan va guanyar 500.000 euros, ha informat avui la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).
Pel que fa a les conseqüències del núvol de cendres volcàniques, Sol Meliá va xifrar el seu impacte entorn dels 400.000 euros en els seus resultats, "més limitat" d'allò esperat.
Entre gener i març, els ingressos van caure un 3,1%, fins a situar-se en 258,5 milions d'euros, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en 40,6 milions d'euros, un 3,1% més.
El resultat net d'explotació ([Ebit]) ha arribat als 16,9 milions d'euros, fet que suposa un increment del 7,6% respecte als 15,7 milions aconseguits entre gener i març del 2009.
L'hotelera va atribuir aquest resultat als signes d'una incipient recuperació del sector turístic i al balanç de la Setmana Santa, que mostra una "clara millora" en hotels urbans i de vacances en el primer trimestre, front al mateix període de l'any passat.
Així, l'ingrés mitjà per habitació disponible (RevPar) ha augmentat un 5,1% el març, el seu primer increment després de 21 mesos consecutius de caigudes.
Per segments, destaca un creixement de l'1,5% en la mitjana d'ingressos als hotels urbans a Europa, front a la lenta evolució registrada encara als hotels de l'Amèrica Llatina-Carib, que pateixen les seqüeles de l'alarma de la grip A a Mèxic o la devaluació del bolívar veneçolà.
Tot i això, la cadena ha confiat que la recuperació econòmica en els EUA, principal mercat emissor de l'hotelera a la regió, impliqui una millora del resultat per al conjunt de l'exercici en aquesta zona.
Aquesta tendència, juntament a la positiva evolució de les reserves en hotels urbans i la registrada pels principals touroperadors en els últims mesos, apunta a una "millor temporada" d'estiu de de cara al 2010.
RACIONALITZACIÓ DE COSTOS I PREVISIONS.
Tot i aquests resultats, la companyia mantindrà el seu pla de contingència per potenciar els seus ingressos addicionals que estima incrementar en 4,3 milions d'euros durant aquest primer trimestre.
Sol Meliá ha destacat que una part de les millores d'eficiència aconseguides en 2009 poden consolidar-se, tot i que mantindrà el seu objectiu de reduir els seus costos en 8 milions d'euros per a aquest any.
L'hotelera mallorquina va acordar el març la venda de l'hotel Tryp Los Gallos, a Còrdova, que la cadena seguirà gestionant en règim de lloguer durant 15 anys, i que va reportar a l'hotelera unes plusvàlues de 5,5 milions d'euros.
Segons ha explicat l'hotelera, tot i que "els riscos d'insolvències en el sector no han desaparegut", mantindrà els seus plans de gestió de riscos desenvolupats durant tota la crisi, entre els quals s'inclou la reducció del seu deute que li permeti garanteix els seus fluixos de caixa i complir amb els seus compromisos d'amortització de deute a curt i mitjà termini.
Sol Meliá va incorporar tres hotels durant el primer trimestre de l'any, fet que suposa una oferta de 470 habitacions, el 66% en règim de franquícia i el 34% sota fórmules de lloguer variable. La cadena ha tancat 2009 amb la suma de 20 nous establiments.
La companyia ha indicat que se centrarà en aquells projectes que aportin valor en les seves marques i que representin maximitzar les oportunitats de creixement de la cadena i consolidin el seu balanç.
De de cara al 2010, Sol Meliá ha confiat en la recuperació gradual de la indústria que, segons les seves projeccions, "no quedarà enfosquida" pels efectes del núvol de cendres durant els mesos d'abril i maig. Malgrat la "falta de visibilitat" sobre els terminis de l'esmentada recuperació, preveu una positiva evolució dels ingressos mitjans per habitació disponible a escala internacional i un progressiu ajust de l'oferta hotelera de nova planta.