MADRID, 4 Set.. (EUROPA PRESS) -
L'Associació Espanyola de Tècnics de Manteniment d'Aeronaus (Asetma) va considerar avui "incompleta" i "precipitada" la informació publicada en el diari estatunidenc 'The Wall Street Journal' sobre les causes de l'accident de l'avió de Spanair a l'aeroport de Madrid-Barajas, segons va afirmar a Europa Press el seu portaveu, Antonio Lora.
El 'The Wall Street Journal' publica avui que segons fonts pròximes a la investigació de l'accident, l'avió MD-82 sinistrat va tractar d'enlairar-se sense els 'flaps' o alerons sense els quals és impossible guanyar altura. Els investigadors estarien intentant descobrir per què cap indicador va donar el senyal d'alarma al pilot.
Lora va qualificar les esmentades informacions d'"incompletes" i va assenyalar que a l'anar filtrant-se "amb comptagotes" poden portar a confusió sobre les verdaderes causes de l'accident ja que, segons va explicar, un sinistre d'aquestes característiques es produeix per "una concatenació de causes" i "circumstàncies sobreposades".
D'altra banda, i des del punt de vista de l'operativa, Lara va destacar que la revisió o la comprovació d'avisos com l'estat abans de l'enlairament dels esmentats 'flots' forma part de la revisió prèvia realitzada pel pilot "abans de començar l'arrencada de motors", va precisar.
El portaveu va especificar que el pilot abans d'enlairar-se té un llistat a revisar prèviament. Concretament, la revisió dels alerons figura en el punt 49 de l'esmentat llistat en l'indicador de 'take off'.
D'altra banda, el senyal dels 'flots' --que alerta de si els alerons estan desplegats-- té un indicador independent que informa de la seva posició i dels seus graus d'extensió, que òbviament, "també ha de ser revisat abans de l'enlairament".
Lara va expressar que a més, no té "cap dubte" que el pilot complís amb la seva operativa, de manera que "resulta molt anticipat" atribuir a aquesta causa l'accident. "Normalment una comissió triga mesos i mesos a donar unes conclusions", va argumentar, qualificant a la informació de "parcial".
El portaveu d'Asetma va reiterar que el que cal fer és esperar unes conclusions reals per part de la Comissió d'Investigació encarrega d'aclarir el cas i va recordar a més que va haver un accident semblant en Detroit amb un altre aparell McDouglas.
"Això és molt més complex que un fet concret, haurà de mirar-lo al seu moment si és que la pròpia comissió decideix que així sigui", va concloure Lara, que va instar a descobrir "la cadena de motius" que va portar a l'accident en lloc d'especular amb fets aïllats i filtracions.