Balears, amb un 17,5%, és la comunitat en la qual es produeixen més devolucions de correu comercial

Actualizado: miércoles, 26 agosto 2009 19:54

PALMA DE MALLORCA/ SARAGOSSA, 26 Ago. (EUROPA PRESS) -

Balears, amb una xifra del 17,5%, és la comunitat en la qual es produeixen més devolucions de correu comercial, mentre que a nivell estatal aquests retorns baixen fins a l'11,87%, segons reflecteix el Primer Estudi Nacional a Espanya sobre el nivell d'èxit en els mailings elaborat per l'Associació Espanyola de Comerç Electrònic i Màrqueting Relacional.

L'Associació Espanyola de Comerç Electrònic i Màrqueting Relacional ha portat a terme el Primer Estudi Nacional a Espanya sobre el nivell d'èxit en els mailings. Segons aquest informe, el nou estàndard de correus lliurats en una campanya de mailings es fixa entorn del 88%.

Per a aquest estudi d'ECEM, s'ha portat a terme una campanya de 6.000 enviaments de cartes, direccions de la qual han estat extretes de sis bases de dades diferents de les principals empreses del sector, cadascuna de les quals ha aportat 1.000 adreces postals diferents.

Aquesta investigació feta per AECEM a nivell nacional ha servit per fixar els estàndards de qualitat de les bases de dades empresarials utilitzades en les estratègies B2B a través del correu ordinari. Per a això s'han enviat cartes a empreses de totes les Comunitats Autònomes i Províncies del territori espanyol.

De l'anàlisi d'aquest estudi es deriva que les províncies amb menor nombre de devolucions són Àvila, Càceres, Ourense, Palència, Terol i Zamora amb un 0% de correus tornats, el que situa a Castella-Lleó i Castella-la Manxa com les Comunitats Autònomes on s'ha produït un major èxit en els enviaments.

Per la seva banda, en aquest estudi també es posen de manifest que les Comunitats amb major nombre de devolucions en funció dels enviaments realitzats, han estat Balears i Canàries amb un 17,5% i 17,26% de devolucions, respectivament.

En paraules del director general d'AECEM, José Luis Zimmermann, en el tema de la devolució de correu postal influeixen molts paràmetres, des de la personalització del mailing a la lliura física per part del carter, a lògicament la qualitat de la base de dades utilitzada.

"Sota la conjuntura econòmica actual, amb un elevat nombre de tancaments d'empresa i reestructuracions, mantenir una base de dades actualitzada és alguna cosa complicat que necessita d'una important inversió en qualitat i tecnologia i a més a Espanya és més complicat per les restriccions legals", ha afirmat.