Balears i Múrcia són les CA amb major consum de llimones

Actualizado: lunes, 19 julio 2010 20:02

MÚRCIA/PALMA DE MALLORCA, 19 Jul. (EUROPA PRESS) -

Balears i Múrcia són les Comunitats Autònomes en les que més es consumeixen les llimones, mentre que la demanda més reduïda es dóna a Extremadura i Astúries, segons ha posat de manifest aquest dilluns a Múrcia el sotsdirector general d'Estructura de la Cadena Alimentària del Ministeri de Medi Ambient i Medi Rural i Marí (MARM), José Miguel Herrero, en la jornada 'La llimona i el Pomelo. Un sector de futur a Espanya'.

Durant l'acte, organitzat per l'Associació Interprofessional de Llimona i Pomelo (Ailimpo), Herrero ha presentat les dades del consum de llimona a Espanya durant 2009 que indiquen que el consum total de llimones ha pujat a al voltant de 135,5 milions de quilos i va suposar una despesa pròxim a 171 milions d'euros durant l'any passat.

Herrero ha subratllat, en aquest sentit, que el major percentatge del seu consum es concentra a les llars, amb un 71,1%; mentre que la restauració comercial suposa el 26,4%; i la restauració social i col·lectiva el 2,5% restant.

Pel que fa a la despesa, ha ressaltat que el major percentatge s'ha registrat a les llars, amb un 73,4%; i han estat del 24,7% en la restauració comercial; i de l'1,9% en la restauració social i col·lectiva, segons fonts de la Delegació del Govern.

Sobre el consum i despesa a les llars espanyols, el sotsdirector general ha indicat que es van consumir, durant 2009, al voltant de 96,5 milions de quilos de llimones i van gastar 125,5 milions d'euros en aquest producte. En termes per càpita, es va arribar a 2,1 quilos de consum i 2,74 euros de despesa.

Pel que fa al lloc de compra, les llars van recórrer majoritàriament als supermercats (36,8% de quota de mercat), seguit dels establiments especialitzats (32,9%), l'hipermercat (9,3%) i l'autoconsum (13,8%).

D'altra banda, ha destacat que durant a l'any 2009, els establiments de restauració comercial i restauració col·lectiva i social van adquirir 39,1 milions de quilos de llimones i van gastar al voltant de 45,5 milions d'euros en aquest producte.

En concret, en la restauració comercial, les cafeteries i bars concentren el 44% de la demanda de llimones, els restaurants independents el 31,4%, els establiments de consum nocturn l'11,8%, els hotels el 10,9%, i la restauració organitzada l'1,9% restant.

Alhora, Herrero ha indicat que la restauració comercial utilitza al majorista com a principal font d'aprovisionament de llimones amb una quota del 69,8%, seguit dels establiments especialitzats amb un 9,4%.

ESTUDI OBSERVATORI DEL CONSUM

En aquesta mateixa línia, el sotsdirector general del MARM ha presentat les principals conclusions de l'estudi Observatori del Consum i la Distribució Alimentària del MARM sobre el consum de la llimona durant 2009.

Així, ha subratllat que la majoria dels espanyols (67,2%) considera a la llimona com un aliment que serveix per condimentar les menjades.

L'estudi també assenyala que la principal forma de consum de la llimona és espremut en les menjades (peixos o amanides, per exemple), i han estat la segona forma de consum en rodanxes acompanyant begudes.

D'altra banda, a l'hora d'adquirir llimones els espanyols tenen en compte la qualitat, l'aspecte i el color, seguit de la quantitat de suc que tingui.