MADRID, 25 Ene. (EUROPA PRESS) -
L'alcaldessa de Palma, Aina Calvo, ha afirmat que està disposada a "parlar i negociar" la proposta del PP per a reconfigurar l'actual consell d'administració d'Emaya i proposar com a president al regidor d'Hisenda, Andreu Alcover, el que implica que "totes les parts han de posar algo de la seva part" per trobar "la millor de les solucions" a la situació "anòmala" que viu aquesta empresa pública.
Així ho ha detallat després d'assistir aquesta dimarts a Madrid a l'executiva de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i referint-se a la informació publicada pel diari 'Ultima Hora', relativa a la proposta del PP per instar que el consell d'administració tingui la mateixa representació que existeix en el ple de l'Ajuntament i permetre amb això que el president de l'empresa municipal sigui l'actual regidor d'Hisenda.
Calvo ha recordat, tot i això, que aquesta proposta es realitza a "tres o quatre mesos" dels comicis municipals i ha emfatitzat que l'actual equip de Govern ha intentat resoldre amb l'oposició la "situació excepcional" d'Emaya des del mes de febrer passat, oferint fins i tot la presidència de l'ens públic al PP, aspecte que no va tenir una acollida positiva per part d'aquest partit.
"Nosaltres vam tenir la voluntat, des del principi de la ruptura del Pacte, d'evitar aquesta situació".
Però més enllà d'això, com ens ha tocat viure aquesta situació, també vull posar en valor el fet que els treballadors de l'empresa s'hagin posat a disposició de l'Ajuntament, del titular de l'àrea, per continuar treballant i evitar que la ciutat deixi de prestar el seu servei de neteja", ha remarcat la primera edil palmesana per agrair l'esforç desplegat fins avui pel personal d'Emaya.
Finalment, Calvo ha considerat positiu que el PP "posi a sobre de la taula" una proposta per resoldre les circumstàncies excepcionals que viu Emaya, i ha reiterat la seva disposició a valorar i poder negociar-la, cosa que fins avui encara no s'ha produït.