El Cercle Balear remetrà un informe al Departament d'Estat dels EUA detallant els casos d'"imposició" del català

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 10 agosto 2010 19:54

PALMA DE MALLORCA 10 Ago. (EUROPA PRESS) -

El Cercle Balear ha anunciat que va a remetre al Departament d'Estat dels EUA un informe detallant "centenars de queixes rebudes a l'últim any per casos de vulneració dels drets lingüístics" per la "imposició" del català a les illes a l'àmbit educatiu i de l'administració pública.

En un comunicat, el Cercle Balear ha assenyalat que ha decidit enviar aquest document, després que el president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, s'hi hagi "negat a reconèixer els constants casos de vulneració de drets lingüístics a Balears, en el sistema educatiu i en l'administració pública, reconeguts a l'informe del departament d'Estat dels EUA sobre drets lingüístics".

Concretament, Zapatero ha avançat, després de reunir-se aquest matí amb el Rei Joan Carles, al Palau de Marivent de Palma, que el Govern enviarà un "complet informe" al Departament d'Estat dels els EUA per "aclarir" que a Espanya existeix una "convivència lingüística" entre el castellà i el català, així com en aquelles Comunitats Autònomes on hi ha una cooficialitat de llengües que "funciona raonablement bé".

Per la seva banda, el Cercle Balear ha detallat que en el citat informe que va a enviar per contrarestar al de l'Executiu central es recolliran les queixes referides a la "impossibilitat d'escolaritzar a un nen en la seva llengua materna si aquesta és la castellana o espanyola, a causa de al sistema d'immersió lingüística en català obligatori en l'ensenyament balear".

A més, enviarà al Departament d'Estat dels EUA les queixes recollides en l'administració pública autonòmica, insular i local per l'"obligació a la qual se sotmet als funcionaris a redactar els informes i expedients en català i fins i tot a utilitzar aquesta llengua en la seva relació professional".

D'altra banda, remetrà les queixes relacionades amb l'"exigència d'acreditar, mitjançant certificat, un elevat coneixement del català, com requisit excloent, per poder accedir a la funció pública, sigui quin sigui la plaça oferta".

"Ja no s'enganya a ningú argumentant amb la gastada demagògia referida que les llengües conviuen raonablement bé, ja que, d'una banda, no es tracta d'una convivència entre llengües, sinó entre persones que utilitzen diferents idiomes, mentre que, per una altra, aquests ciutadans que no pateixen cap discriminació a la societat balear, en el seu tracte habitual, sí són discriminades en la seva relació amb l'administració quan la seva llengua és l'oficial de l'Estat", ha tancat el Cercle Balear.

Finalment, ha apuntat que la Fundació Cercle Balear, amb més de 3.500 socis i simpatitzants, va convocar l'any passat "la major mobilització ciutadana a Balears, en què més de 20.000 ciutadans van sol·licitar una llibertat lingüística" que, segons ha censurat, el Govern "nega sistemàticament".

Contenido patrocinado