EIVISSA 21 Dic. (EUROPA PRESS) -
El Consell Insular d'Eivissa ha elegit l'alternativa que inclou dos carrils per sentit i una rotonda el·líptica de les cinc que s'estudiaven per reformar el conegut com a Triangle de Jesús.
En roda de premsa, el conseller insular de Mobilitat, Albert Prats, ha explicat que aquesta ha estat l'alternativa que més adeptes ha concitat d'entre els agents socials consultats en el procés de participació iniciat per la institució.
En aquest sentit, l'alternativa elegida -alternativa 3- ha estat la preferida per 12 dels 23 agents consultats, entre els quals es troben l'Ajuntament de Santa Eulàlia, les associacions de veïns de Jesús i Ca na Negreta, l'Associació de Taxistes de Sant Josep, el PSOE de Santa Eulàlia, la Unió de Consumidors i set veïns que han presentat la seva aportació a títol individual.
De totes les aportacions recollides, només tres han recolzat les alternatives que preveuen un carril per sentit -que són dos de les cinc possibles-.
Així, a la solució escollida se li han aplicat algunes modificacions, entre les quals destaquen l'eliminació d'alguns vials interns en el nucli de Jesús; el desplaçament cap al sud de la rotonda de Can Ramon i la incorporació d'un accés directe a aquest barri.
També s'ha optat per allunyar 14 metres del barri la variant de Ca na Negreta, de manera que s'incorpora un espai que facilitarà la transició d'usos i alhora minimitzarà el fraccionament del territori.
Prats ha destacat que en l'opció de l'alternativa elegida "ha pesat el criteri d'impacte ambiental".
En aquesta línia, l'alternativa 3 és la més moderada de les cinc previstes pel que fa a afecció territorial, impacte visual, cost i millora de la fluïdesa.
Així, l'opció elegida obté la tercera valoració en fluïdesa, la segona en cost -amb 7,7 milions d'euros-, la tercera en afecció territorial i la segona en impacte visual.
En el còmput global de l'anàlisi sobre aquests criteris, l'alternativa 3 és, amb una nota de 7,6, la més valorada juntament amb l'alternativa 1.
Tot i això, en el primer cas s'ha tingut més en compte la millora de la fluïdesa, que en l'alternativa 1, amb només un carril per sentit, perd terreny a favor d'una menor afecció territorial.
LA PRIMERA PARTIDA, EN 2012
Prats estima el cost del projecte en uns 11 milions d'euros, als quals se sumarien els entre 3 i 4 milions que suposaria l'adequació viària i de voreres que la reforma preveu emprendre en els nuclis de Ca na Negreta Jesús.
La primera partida pressupostària prevista per pagar, de manera plurianual, aquest projecte, arribarà a través del Govern espanyol en 2012.
El conseller de Mobilitat ha confessat que ell, a títol personal, s'inclina més per una alternativa que inclogui un carril per sentit, amb menys afecció territorial, en comptes de l'elegida. "Però un governant està per escoltar a la gent i no per fer el que vulgui", ha senyalat.
Prats té previst reunir-se aquesta tarda amb les associacions i administracions implicades en el projecte per traslladar-los l'elecció de l'alternativa escollida.
Després d'això, el següent pas serà redactar l'avantprojecte de reforma, que es preveu que està finalitzat en el primer semestre de 2011, per després passar a exposició pública i sotmetre's a les pertinents al·legacions.
Per aquesta raó, el conseller ha precisat que l'opció elegida per reformar el Triangle de Jesús "pot tenir modificacions".