La Conselleria d'Agricultura farà una reunió per estudiar el projecte de les cooperatives de segon grau

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 14 octubre 2008 19:32

EIVISSA, 14 d'octubre (EUROPA PRESS)

La Conselleria d'Agricultura farà una reunió en els pròxims dies per estudiar la posada en marxa de les cooperatives de segon grau a Eivissa, segons ha anunciat avui la consellera d'aquesta cartera, Marga Torres.

Per a Torres l'objectiu de les cooperatives de segon grau és optimitzar recursos perquè el pagès obtingui els productes que precisi de la cooperativa a bon preu. En aquest sentit va recalcar que "tot i que les cooperatives estan fent un esforç important cal buscar línies perquè aquesta actuació sigui encara més rendible" alguna cosa que, a més, "repercutirà en el consumidor final qui obtindrà un millor servei".

D'aquesta manera, va explicar que s'intenten unir els esforços de les tres agrupacions amb les quals compte l'illa, una de productors Agroeivissa i dos de serveis en Sant Antoni i Santa Eularia, "per optimitzar al màxim els seus recursos". Per a la consellera ara mateix de crisi econòmica aquest tipus d'esforços "són importants" ja que la conjuntura afecta especialment al sector primari.

Una altra de les iniciatives a les quals la consellera va fer al·lusió és la referida a la gestió del Centre de Concentració i Distribució de productes locals que va ser cedit a Agroeivissa. Es tracta d'una actuació "a tres bandes" que impulsen la mancomunitat, que cedeix el local, el Consell Insular i Agroeivissa que gestiona el centre perquè els productes de l'illa "tinguin bona sortida, la gent els conegui i pugui adquirir-los amb més facilitat".

Així va recalcar que els productes de la terra tenen "bona acollida per part dels consumidors" i que les botigues petites que els comercialitzen compten amb una cartera de clients estables que busquen aquests productes eivissencs. A més, va agregar que els establiments comencen a incloure la denominació de producte d'Eivissa "perquè ven", línia en la qual també s'ha impulsat la marca "Peix Nostrum".

Torres va destacar que "no podem competir en nombre de productes però sí en qualitat" ja que els consumidors tenen cada vegada "una consciència més clara que els productes de la terra són més frescos". Causa per la qual des de l'Administració es treballa en una línia de qualitat i diferenciació del producte, va concloure.

Contenido patrocinado