Cort incrementa el control sobre les empreses públiques i organismes autònoms sol·licitant més documentació

Actualizado: miércoles, 17 febrero 2010 15:15

El regidor d'Hisenda assenyala que desconeix si es practicarà "una auditoria com a tal" en les empreses públiques i organismes associats a UM


PALMA DE MALLORCA, 17 Feb. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Palma ha informat avui que ha "intensificat" el control existent sobre les cinc empreses públiques i els 11 organismes autònoms mitjançant dues missives en les que els sol·liciten "més documentació" de la qual els demanaven anteriorment com, per exemple, la referent a la contractació laboral.

El regidor d'Hisenda i Pressupostos del consistori, Andreu Alcover, ha explicat en roda de premsa que aquest control ja es practicava anteriorment i que en una de les cartes únicament se'ls "recorda" els informes preceptius que ha de fer el seu departament sobre els diferents tràmits administratius. Tot i això, va entendre que a partir d'ara es farà un "sobreesforç per controlar més si és possible".

A més, ha assenyalat que, malgrat que no hi ha cap empresa municipal ni organisme autònom que estigui pendent de lliurar cap documentació, la segona de les comunicacions reclama una sèrie d'informes que "cada any se sol·licitava però ara s'intensifica". Tot i això, preguntat per aquesta intensificació, Alcover es va limitar a respondre que "tot el que demanem és 'a posteriori'" ja que "fiscalització prèvia no podem fer".

Aquests controls, segons ha manifestat, es realitzaran per "augmentar la tranquil·litat" de la ciutadania i per "fer les coses ben fetes".

INVESTIGACIÓ EN EMPRESES D'UM

Alhora, pel que fa a la investigació que l'alcaldessa Aina Calvo va anunciar el dia de l'expulsió d'UM del Govern, Consell de Mallorca i Ajuntament de Palma que portaria a terme en totes les empreses públiques i organismes associats al partit regionalista en la institució municipal, Alcover ha indicat que aquest tema és "una cosa a part".

Així, ha assenyalat que desconeix si "haurà una auditoria com a tal" ja que com s'ha procedit consisteix que quan entra un nou responsable a l'empresa municipal o organisme corresponent "recull tota la informació per veure com està". Així, ha manifestat, també es va actuar en el cas de l'Empresa Funerària Municipal. En aquest sentit, preguntat sobre si llavors no es realitzarà un control extraordinari, ha apuntat que "això ja suposa bastant control".

Pel que fa a l'estat dels comptes d'Emaya, ha afirmat que la seva formulació la coneix però que no sap al detall "tots els contractes laborals que ha fet l'empresa. Els comptes sens dubte", ha matisat.

Finalment sobre l'adjudicació de 500.000 euros per part d'aquesta empresa, el regidor ha destacat que "ha de seguir funcionant" ja que "per molt que no compti amb la confiança" de l'alcaldessa ha de continuar treballant. "Si l'adjudicació ve per un concurs obert, que assegurança que sí, és lògic que la conseqüència normal sigui l'adjudicació. Després es publicarà i s'adjudicarà definitivament", ha conclòs.