La DGE activa la fase d'alerta del Pla Cambal per abocaments d'una embarcació accidentada a Banyalbufar

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 14 julio 2009 21:36

PALMA DE MALLORCA, 14 Jul. (EUROPA PRESS) -

La Direcció general d'Emergències va activar avui l'estat d'alerta del Pla Cambal, Pla Especial de Contingència per Contaminació Accidental d'Aigües Marines a Balears, a causa d'una col·lisió d'una embarcació contra les roques que va tenir lloc aquest matí, cap a les 10.30 hores, al Port d'Es Canonge, a la localitat mallorquina de Banyalbufar.

Segons han informat a Europa Press fonts de Salvament Marítim, fins al lloc dels fets es va desplaçar una llanxa del citat organisme, així com una embarcació dependent de la Conselleria de Medi Ambient, per valorar els danys, així com tècnics especialitzats en la matèria, dependents del Departament dirigit per María Ángeles Leciñena.

Alhora, els quatre ocupants de l'embarcació, segons van apuntar les mateixes fonts, van poder arribar a terra sense lamentar cap ferit.

Tot i això, segons ha informat el servei d'Emergències 112, es van col·locar barreres de contenció per evitar que el combustible de l'embarcació s'estengui per la superfície marina i calgui lamentar majors danys mediambientals dels quals poden derivar-se d'aquesta actuació.

Contenido patrocinado