Díaz Ferrán insisteix en la necessitat d'un contracte amb una indemnització de 20 o 22 dies per any

Diu que ni tan sols una reforma laboral serà capaç de crear ocupació i creu que "altres" haurien de seguir l'exemple i arribar a acords

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 12 febrero 2010 13:29

MADRID, 12 Feb. (EUROPA PRESS) -

El president de la CEOE, Gerardo Díaz Ferrán, va proposar avui la creació d'un contracte que "doni confiança" als petits i mitjans empresaris i que animi a la contractació indefinida amb una indemnització "raonable", més pròxima a la mitjana europea.

"De l'ordre dels 20 o 22 dies", ha assenyalat Díaz Ferrán en declaracions a la Cadena Ser recollides per Europa Press, després de considerar que la proposta del Govern d'ampliar l'ús del contracte de foment de l'ocupació indefinit, que preveu una indemnització de 33 dies per any treballat, a tots els col·lectius no és "suficient".

Tot i tot, ha insistit que la patronal mai ha demanat l'acomiadament lliure i "mai ho farà", i alhora es va mostrar disposat a seguir treballant en el diàleg tripartit per buscar un "acord intel·ligent" sobre el mercat laboral espanyol, pel que va posar en valor la primera reunió a tres bandes celebrat ahir.

En aquest sentit, ha destacat l'interès de la CEOE a treballar "amb altura de mires" i amb disposició per arribar a l'acord, tot i que va treure importància a l'esmentada reforma al dir que ni tan sols aquests canvis podran crear llocs de treball si l'economia segueix malament.

"La creació de llocs de treball depèn de com vagi l'economia", ha explicat, després d'insistir que el fet primer és que l'economia funcioni i el segon crear un mercat de treball amb unes regles flexibles que recolzi el funcionament econòmic.

Tot i tot, va deixar clar que el principal problema que han d'afrontar les empreses actualment és la falta de crèdit i es va mostrar partidari que, al llarg del 2010, l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) doni crèdits directament a les pimes a través de les conselleries de les comunitats autònomes.

DEMANA ACORDS ALS PARTITS.

En un altre ordre de coses, Díaz Ferrán ha destacat la importància de l'acord de la negociació col·lectiva signat aquesta mateixa setmana amb els sindicats per ser un exemple de "responsabilitat" i "transmetre confiança" i ha considerat que "altres" haurien de seguir l'exemple que han donat els empresaris i sindicats i arribar a acords per superar la crisi econòmica.

"Hem donat el primer exemple i altres deurien seguir-lo", després d'explicar que l'objectiu d'aquests acords és que tots "empenyin el carro" en la mateixa direcció per treure al país endavant. "Per descomptat que és possible", ha afegit.

En aquest sentit, va compartir amb el Rei el rei Joan Carles la necessitat d'arribar a grans acords, sobretot, en algunes aspectes que

guarden certa relació amb la sortida de la crisi, com l'Educació, la Justícia, l'Energia o el tema fiscal. De fet, ha assegurat que la CEOE coincideix amb les idees del Rei "des de fa temps", ja que no és la primera vegada que La seva Majestat fa una crida a l'acord.

ÉS BO QUE TOTS SE SENTEN A TREBALLAR.

Així, Díaz Ferrán ha considerat "bo" que tots els partits polítics puguin seure a determinar què és "el millor" per a Espanya, ja tot el món ha d'"acostar l'espatlla" per treure al país de la crisi. "Aquest país té una economia amb suficient solidesa per tirar endavant quan es facin els retocs imprescindibles", ha assenyalat.

Tot i això, no es va voler pronunciar sobre la necessitat de convocar eleccions anticipades si Govern i oposició no arriben a un acord, i es va limitar a dir que aquesta és una decisió que només competeix al president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, i a recordar que l'oposició té algun mecanisme reconegut per la Constitució per "buscar altres vies" si ho creu oportú. "Nosaltres no som els qui per dir-ho", ha subratllat.

Segons la seva opinió, el que cal fer ara mateix és aconseguir que el Govern, que ha estat elegit per tots, "faci els deures adequadament", el que, ara mateix, implica tirar endavant les grans reformes que necessita el país des del punt de vista econòmic i social i que actualment queden "imprescindibles". "Cal emprendre-les ja", ha afirmat.

Contenido patrocinado