La directora de la Fundació Mallorca Turisme confia en poder continuar amb la seva tasca malgrat no tenir competències

Reunión Entre Maria Salom Y Mar Suau
EUROPA PRESS
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 12 julio 2011 17:25

PALMA DE MALLORCA 12 Jul. (EUROPA PRESS) -

La directora de la Fundació Mallorca Turisme, Mar Suau, ha assegurat que l'organització que dirigeix seguirà funcionant malgrat que el conseller de Turisme i Esport, Carlos Delgado, anunciés en les seves primeres compareixences com a màxim responsable del Turisme en la comunitat que les competències turístiques continuarien depenent del Govern i no es transferiran als Consells.

Un tema que Suau no ha abordat amb Salom durant la reunió mantinguda aquest dimarts, després de la qual la responsable de la Fundació s'ha mostrat "positiva". Suau, en declaracions als mitjans, ha indicat que durant la trobada ha detallat a la màxima responsable del Consell el treball fet en els dos anys de camí de la Fundació.

En aquest sentit, ha explicat que el fet que el Consell no vagi a assumir les competències no és un problema, ja que el que als empresaris els interessa és "tenir una finestra per a promocionar-se fora", per la qual cosa, ha assegurat, "les competències no són un tema que ens afectin directament", ha postil·lat. Malgrat que segons l'article 70 de l'Estatut d'Autonomia els Consells haurien d'assumir les competències d'Ordenació i Promoció Turística, actualment el Govern no té intenció de transferir-les.

D'altra banda, Suau ha destacat que existeixen "més de 60 empreses adherides" a la Fundació després d'"un mes i mig" d'haver creat els Clubs de Producte.

POSSIBLES CANVIS

Segons ha explicat Suau, la presidenta de la Fundació continuarà essent la presidenta del Consell. Tot i això, després del canvi de govern, encara queda per renombrar els càrrecs de la secció pública del patronat. La directora ha assegurat que en la secció privada de la Fundació no hi haurà canvis.

D'aquesta manera, Suau ha assegurat que no hi ha data per al pròxim patronat perquè els comptes ja estan aprovats. Així i tot, davant de l'obligació d'aprovar el pla d'acció, els membres de la Fundació s'hauran de reunir abans de finals d'any.

SERRA DE TRAMUNTANA

Suau ha destacat la "intenció" de Salom de seguir amb la Fundació Mallorca Turisme, "sobretot" després del nomenament de la Serra de Tramuntana com patrimoni de la UNESCO.

Així, creu que el nombre de turistes augmentarà un 20%. Considera aquesta dada un "repte", i espera que el Pla d'Usos aprovat es posi en marxa. Finalment, la directora ha declarat que els clubs de producte relacionats amb la Serra ja s'han creat.

Contenido patrocinado