PALMA DE MALLORCA, 5 Dic. (EUROPA PRESS) -
Les patronals de comerç Afedeco i Pimeco van animar avui als ciutadans a fer de la capital balear una "ciutat més viva" a través de les compres durant el període de Nadal, temps en el qual els comerciants també han organitzat un centenar d'activitats per a majors i petits amb les quals pretenen dinamitzar l'economia.
Així ho va exposar en declaracions als mitjans el president de la Cambra de Comerç de Mallorca, Joan Gual de Torrella, qui ha afirmat que el principal objectiu d'aquesta campanya, anomenada 'Palma, tot un centre de diversió', és "injectar confiança" en els ciutadans pesi a l'actual situació de contracció econòmica.
Gual va detallar que es tracta d'un "binomi important" entre compres i oci que pretén fer que els ciutadans "gaudeixin al màxim del seu temps comprant" en el període de Nadal.
Una sincronització que es portarà a terme a través d'"interessants" activitats com pujar al 'trenet de Nadal', participar en iniciatives socials per als més petits de la casa, "i els no tan petits", així com representacions de marionetes i un conjunt d'atraccions instal·lades pels carrers de la capital balear.
Per aquesta raó, fins al pròxim 9 de gener els carrers de Palma es "ompliran de màgia i il·lusió", segons va exposar Gual, amb la qual es pretén mostrar "el punt de trobada i intercanvi" que suposen els comerços, i el seu entorn, per als residents de la capital balear.
INVITACIONS PER A LES ATRACCIONS
Cada establiment disposarà, segons va exposar el gerent de la Fundació IBI-Comerç, Antoni Gayà, d'uns "cupons" -a manera d'invitacions- que podrà distribuir "com desitgi" a cada client, mitjançant els quals podrà gaudir de manera totalment gratuïta de les més de 100 activitats programades als carrers comercials de Palma.
Cal destacar que més de 1.000 establiments s'han adherit a aquesta setena edició de 'Palma, tot un centre de diversió', i cost total de la qual puja a 220.000 euros. Aquest muntant es reparteix en tres partides, de manera que la Cambra de Comerç aporta 120.000 euros, l'Ajuntament de Palma, mitjançant la regidoria de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum, aportarà 70.000 euros, mentre que la resta, un total de 30.000 euros seran invertits pels comerciants de Palma.
'NA BOSSETA' ANIMARÀ ALS CIUTADANS
Amb el principal objectiu de "dinamitzar" les compres nadalenques dels ciutadans, i fer "que passin un bon estona", la mascota dels comerciants integrat en aquesta campanya, 'Na Bosseta' -en forma de borsa de la compra- amenitzarà els diferents comerços i els seus respectius clients, tal com va recordar el president de la Cambra insular.
Així, recorrerà Palma "sense parar", visitarà les atraccions, es passejarà amb el tren infantil, participarà en els espectacles interactius i en els tallers de manualitats "per a totes les edats", fent "especial" aquest Nadal, va concloure Gual.
Finalment, cal destacar que a l'acte de presentació de la campanya van assistir també el president de la Fundació IBI-Comerç i president de PIMECO, Bernat Coll; la regidora de l'àrea de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum de l'Ajuntament de Palma, Joana Maria Borras; el director de Relacions Institucionals de Sa Nostra, Bernadí Seguí, i el president d'Afedeco, Bartomeu Servera.
RECORREGUT "HISTÒRIC" DE LA CAVALCADA DE REIS
Sobre el nou recorregut de la Cavalcada de reis, que tradicionalment s'ha realitzat per les cèntriques carrers de Palma, i en la Plaza de Cort, Servera va expressar el seu "malestar" davant aquest canvi, ja que "s'altera l'ordre d'alguna cosa que s'ha fet de la mateixa forma durant moltíssims anys".
Alhora, va recordar que els "polítics estan per servir als ciutadans, no per canviar les tradicions", pel que va advocar perquè es "torni al mateix recorregut de tota la vida".