Empresaris de l'hostaleria a Balears es concentraran aquest dilluns contra la Llei Antitabac

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 18 abril 2011 15:07

PALMA DE MALLORCA, 18 Abr. (EUROPA PRESS) - -

Empresaris de l'hostaleria a Balears es concentraran aquest dilluns per protestar contra la Llei Antitabac i denunciar les pèrdues que està provocant en els seus negocis, que han xifrat entre un 15 i un 40 %. "Prohibeixen fumar en els establiments mentre alhora incrementen els punts de tabac en un afany recaptatori", ha lamentat la presidenta de l'Associació de Restauració de CAEB, Pilar Carbonell.

Els representants de diverses associacions empresarials que han organitzat la protesta han explicat que aquesta partirà a les 18.00 hores de la Plaça Major i discorrerà per la de Cort, el carrer Conqueridor i el Born, fins a finalitzar en Delegació de Govern, on culminaran les seves reivindicacions.

"És una Llei hipòcrita que suposa una clara desavantatge per a Balears respecte a altres competidors i no estem per perdre turistes, sinó per guanyar-los i fidelitar-os", ha asseverat Carbonell, qui ha recriminat que de manera paral·lela a l'impuls de la normativa, l'executiu central hi hagi augmentat en 14.000 els punts de venda de tabac. "Només miren per la seva butxaca", ha manifestat.

Per la seva banda, el president de Restauració de Pimem, Joan Cabrera, ha ressaltat que l'empresari "ha de poder elegir entre si el seu negoci és per a fumadors o no", i alhora ha lamentat que l'Administració pública "s'ha rigut del teixit social que sosté l'economia del país". A més, ha apuntat que l'oci nocturn "és indispensable per mantenir el turisme".

Mentrestant, la presidenta de l'Associació de Viatges de les Balears (Aviba), Silvia Riera, ha advocat per potenciar la cohesió entre les organitzacions empresarials del sector davant de la Llei i, si bé ha mostrat el seu "defensa per la salut, aquesta normativa està matant l'oci a Balears".

Cal assenyalar que a la concentració s'han adherit, a més de Pimem i CAEB, l'Associació d'Empresaris de Sales de Festa, Discoteques i Similars de les Balears, la de Salons Recreatius i de Joc, la de Sales de Bingo, la de Begudes Refrescants i Productes d'Alimentació, i la de Comerciants i Empreses de Serveis Turístics de Mallorca, entre d'altres entitats.

Contenido patrocinado