PALMA DE MALLORCA 5 Ene. (EUROPA PRESS) - -
Esquerra Independentista de Mallorca (EIM) va mostrar avui el seu suport a la crema d'una bandera espanyola en la manifestació per la independència dels Països Catalans, el passat dia 30 de desembre a Palma, ja que "expressa un clar rebuig a tot allò que representa aquest símbol i s'emmarca en la nostra llibertat d'expressió".
Així ho ha assenyalat avui en roda de premsa el portaveu d'aquesta organització (integrada per Endavant, Maulets i el SEPC), Marc García, que ha comparegut per valorar els actes de la passada manifestació de la Diada Nacional de Mallorca, organitzada per la Plataforma 31-D, en què l'intent de la crema d' una bandera d'Espanya va provocar disturbis entre els manifestants i la Policia Nacional. Durant l'aldarull, dos agents han quedat ferits de caràcter lleu i, també, un home més amb una bretxa al front després de ser copejat amb una cadira.
D'aquesta manera, el portaveu independentista ha indicat avui que aquesta acció és un "fet normal en el marc del conflicte polític existent entre el poble català i l'estat espanyol i francès".
Alhora, des de la coordinadora "responsabilitzen a la policia espanyola dels fets que s'han produït després de l'acció", ja que entenen com una "evident provocació de les forces d'ocupació intentar entri en el nostre bloc", i alhora han felicitat "al nostre servei d'ordre i seguretat, a l'evitar que la situació no fos a més, actuant sempre amb contundència, coherència i responsabilitat"
D'altra banda, el portaveu d'EIM va carregar contra el secretari general del PSM, Biel Barceló, perquè considera "inaudit" que el representant d'un partit que diu que és progressista i catalanista condemni la crema de la bandera espanyola monàrquica, equipari als joves independentistes amb neonazis i carrer davant de l'agressió policial cap a aquests joves".
Per la seva banda, una altra de les portaveus de l'organització, Rosa Ferré, va relatar la seva versió dels fets de la manifestació de la Diada de Mallorca, segons la qual "mentre es llegia un manifest al carrer dels Oms, un home, assegut a la terrassa d'un bar, va començar a proferir una sèrie d'insults contra els manifestants".
"Després, es produïa la crema d'una bandera espanyola, moment en el qual dos antiavalots sortien del carrer Missió i van trencar a cops de porra i ferint a un home que estava al mig", és per aquesta raó, segons Ferré, que "davant de l'agressió de la Policia Nacional" els organitzadors i manifestants "van intentar defensar-se formant un cordó humà perquè no es produís una altra càrrega".