Facua denuncia sis aerolínies per cobrar les consultes i reclamacions dels passatgers

Actualizado: martes, 19 mayo 2009 17:20

MADRID, 19 May. (EUROPA PRESS) -

L'associació Facua-Consumidors en Acció ha denunciat davant de l'Institut Nacional del Consum (INC) Iberia, Air Europa, Easy Jet, Ryanair, Spanair i Vueling per incórrer en "clàusules abusives" per cobrar als passatgers que desitgin rebre informació o reclamar errors en els seus bitllets.

Segons Facua, les esmentades companyies aèries obliguen els seus clients a trucar a telèfons amb prefix 807, el que reporta a les aerolínies "importants ingressos extres" per oferir serveis que legalment inclou el preu del bitllet.

Així, els viatgers paguen al voltant de 0,41 i 1,51 euros per minuts depenent de la firma amb la qual vola i si truca des d'un telèfon fix o mòbil.

L'associació de consumidors argumenta que el cobrament per consultes i reclamacions limita els drets dels usuaris que s'adquireixen després de comprar un bitllet d'avió, i cita l'article 86 de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris estipulat en el Reial decret 1/2007, de 16 de novembre.

Alhora, considera que les aerolínies també vulneren l'article 49 de la mateixa norma, ja que, a l'emplaçar a un telèfon de tarifació addicional per a la cancel·lació dels vols, estableixen "exigències injustificades" al dret del client de finalitzar els contractes de prestació de serveis.

Finalment, Facua denuncia que les sis aerolínies insten en les seves pàgines web a trucar per telèfon per a reclamacions de bitllets, sense oferir altres alternatives menys costoses com fax, carta o correu electrònic.